İlköğretim okulu yöneticilerinin kişisel ve örgütsel değer uyumunun örgütsel adanma ve yabancılaşma üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 2008/2009 Öğretim yılında Afyonkarahisar ilindeki ilköğretim okullarında çalışan ilköğretim okulu yöneticilerinin kişisel ve örgütsel değer uyumunun örgütsel adanma ve yabancılaşma üzerine etkisi olup olmadığını belirlemektir.Bilimsel bir özellik taşıyan araştırmanın evrenini Afyonkarahisar ilinde bulunan ilköğretim okullarındaki yöneticiler oluşturmaktadır. Bu araştırmada ?Yücel Değerler Ölçeği?, ?Yücel Yabancılaşma Ölçeği? ve ?Yücel Kurumsal Sadakat Ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada anket yöntemi ile elde edilen veriler, öncelikle faktör analizine tabi tutularak; korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmak suretiyle analiz edilmiştir.Yapılan bu araştırma sonuçlarına göre, yöneticiler tarafından en fazla kişisel gelişimin önemsendiği görülmüştür. Bedensel aktivitenin ise en az önemsenen değer olduğu görülmüştür. Kurum tarafından en fazla desteklenen değerler ise etki etme ve etkili olma olarak saptanmıştır. Bağımsızlık ve otonomi değerinin ise kurum tarafından en az desteklenen değer olduğu görülmüştür. Yöneticilerin kişisel ve örgütsel değer uyumunda etki etme ve etkili olma değeri ile arkadaşlık ve dostluk değerlerinde uyumluluk görülmüştür. Diğer değerlerde ise uyum tespit edilememiştir.İlköğretim okulu yöneticileri tarafından arkadaşlık ve dostluk, etki etme ve etkili olma, kabul görme ve farkına varılma, çalışma mekanı, yükselme ve ilerleme, ekonomik güvence ve yardımlaşmaya verilen önem ile kuruma olan adanmışlık arasında pozitif ilişki bulunmuştur.Ortamın bağımsızlık ve otonomiyi destekleme derecesi, bedensel aktiviteyi destekleme derecesi, iş çeşitliğini desteme derecesi, kişisel gelişimi artırma derecesi, kabul görme ve farkına varılma derecesi, çalışma mekanının kişiye hitap etme derecesi, yardımlaşmanın desteklenme derecesi ve iş ortamının yükselme ve ilerlemeyi destekleme derecesi ile kurama olan adanmışlık arasında pozitif ilişki bulunmuştur. The aim of this study is to determine the influence of the primary education administrators personal and organizational worthy accommodation on the dedicating and estrangement in Afyonkarahisar in 2008-2009 Education and Teaching Year.The primary education administrators that works in Afyonkarahisar are the universe of this investigation. In this study Yücel?s Value Scale, Yücel?s Institutional Estrangement Scale and Yücel?s Institutional Faithfulness Scale is used. The data which are collected from public survey are analyzed by factor analyzing, correlation and regression.According to the results, personal development, has the most importance on the adminitrators. Body functionalism, increasing and improvement values have low importance on the administrators.The most supported values by the association are making influence, being effective, helping other and personal development. Independence, autonomy and body functionalism are the lower supported values by the association.On the administrators? personal and organizational worthy accommodation, there is adaptation amaong making influence-being effective and friendship. There is no adaptation among the other values.On the values of the primary education administrators, there is positive relationship between friendship, making influence, being effective, being accaptable and realized, working place, economic confidence, help in each other, rising at work, to giving importance to improvement and dedicating to the association.At the same time, there is also positive relationship among the supporting degree of independence and autonomy, the supporting degree of body functionalism, the supporting degree of work variation, the degree of being acceptable and realized, the degree of adressing working place, the supporting degree of helping each other, the degree of increasing and improving by the working environment and dedicating yourself to the association.
Collections