Show simple item record

dc.contributor.advisorYücel, Cemil
dc.contributor.authorDemirhan, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:52Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:52Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691843
dc.description.abstractİlişkisel tarama modeli ile yapılan bu araştırmanın amacı ilköğretim okul müdürlerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin adanmışlık ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. 2009-2010 eğitim öğretim yılında Uşak il merkezindeki 40 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 1001 öğretmen arasından tabakalı örnekleme modeli ile seçilen 290 öğretmene, müdürlerinin yönetsel tarzları hakkındaki algılarını belirlemek, adanmışlık düzeylerini belirlemek ve tükenmişlik düzeylerini belirlemek amacıyla 3 farklı ölçme aracı uygulanarak veri toplanmıştır. Toplanan veriler yüzde, frekans, faktör analizi ve korelasyon analizine tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular, okul müdürlerinin genellikle takım yönetimi tarzına eğilim gösterdikleri, okul müdürlerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin adanmışlık ve tükenmişlik düzeylerinin yakından ilişkili olduğu yönündedir.Anahtar kelimeler: Yönetsel Tarz, Adanmışlık, Tükenmişlik.
dc.description.abstractThe aim of this relational survey model research is to determine the relationship between primary education principals? managerial styles and primary education teachers? commitment and burnout levels. 290 teachers selected by ratio sampling model from 1001 teachers working at 40 schools in Uşak city center in 2009-2010 and 3 different surveys were used for data collection and frequency, percentage, factor analysis and correlation analysis were utilized. According to findings, educational administrators mostly adopt the style of team management and there is a significant relationship managerial style of educational administrators and burnout and commitment level of teachersKeywords: Managerial Style, Commitment, Burnout.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin yönetsel tarzları ile öğretmenlerin adanmışlık ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between managerial styles of educational administrators and burnout and commitment level of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmCommitment level
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmManagerial style
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid379034
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid290028
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess