Dünya, güneş ve ay konusunun ilköğretim 5. sınıf öğrencilerine bilimsel tartışma odaklı yöntem ile öğretilmesinin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve tartışmaya katılma istekleri üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bilimsel tartışma odaklı fen öğretiminin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, fene karşı tutumları ve tartışmaya katılma istekleri üzerine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, ilköğretim 5.sınıftaki ?Dünya, Güneş ve Ay? ünitesi seçilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin başarıları, fene karşı tutumları ve tartışmaya katılma istekleri üzerine cinsiyetin etkisinin uygulanan yönteme göre değişiminin de tespiti amaçlanmıştır.Ön test-son test kontrol gruplu tasarımın uygulandığı bu deneysel çalışma 2009-2010 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Uşak-Ulubey Kuvayi Milliye İlköğretim Okulu ve Hüseyin Remzi Devecioğlu İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışmaya 26 deney grubu 25 kontrol grubu olmak üzere 51 öğrenci katılmış ve uygulama haftada 4 saat olmak üzere 6 hafta sürmüştür.Uygulamadan önce gruplar arasındaki seviyeyi tespit etmek için ön bilgi testi uygulanmıştır. Bilimsel tartışma etkinliklerinin hazırlanmasında ilköğretim beşinci sınıf fen kazanımları esas alınmıştır.İlk iki hafta öğrencilerin ön bilgi düzeyleri ölçülüp değerlendirildikten sonra belirlenen deney grubuna bilimsel tartışma eğitimi verilmiş ve ön test uygulamaları yapılmıştır. 4 hafta süreyle bilimsel tartışma odaklı fen eğitimine göre hazırlanmış öğrenme materyalleri ile uygulama yapılmış ve son testler uygulanmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen veriler SPSS ( Statistical Package for Social Science) bilgisayar programı kullanılarak değerlendirilmiş ve t-testi kullanılmıştır.Bilimsel tartışma odaklı fen öğretimi ile geleneksel yöntemin uygulandığı sınıflardaki öğrencilerin akademik başarılarında anlamlı farklılık gözlenmiştir. Bilimsel tartışma odaklı fen öğretimi ile geleneksel yöntemin uygulandığı sınıflar arasında, öğrencilerin fene yönelik tutumlarında, anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Bilimsel tartışma odaklı fen öğretiminin uygulandığı sınıfta uygulama öncesi ve sonrasında öğrencilerin tartışmaya katılma isteklerinde anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir.Öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve tartışmaya katılma istekleri cinsiyete göre incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı farkın olmadığı tespit edilmiştir.Bu çalışmanın bulguları ışığında 5. sınıf öğrencilerinin Dünya, Güneş ve Ay ünitesindeki kavramları anlamalarında, bilimsel tartışma odaklı fen öğretiminin daha etkili olacağı sonucuna varılabilir. The purpose of this study is to investigate the effectiveness of argumentation based science education on 5th grade students? academic success, attitude towards science and willingness to participate in the argument. 5th class? subject ?Earth, Sun and Moon? has been selected with this aim. Also, due to the applied method, the determination of the gender effect on the students? success, attitude towards science and willingness to participate in the argument is aimed.The experimental study in which pre-test and post-test control group design was used, was carried out with 5th grade students in Uşak, Ulubey Kuvayi Milliye Elementary School and Hüseyin Remzi Devecioğlu Elementary School in 2009-2010 academic year spring semester. The study was carried out 6 weeks 4 hours a week with 51 total students. 26 of them were the experiment group and 25 of them were the control group.Before practice, we applied pre-knowledge test for determine the level of groups. We based 5th class science and technology curriculum on preparing activities of argumentation.For the first two weeks, after measuring and evaluation the students? level of knowledge, the selected experiment group received scientific argumentation training and pre-test. For the other four weeks the teaching materials which were prepared according to argumentation focused science education and pre-tests were applied.The data obtained as a result of the study was evaluated by the t-test using SPSS software.There was significant change observed between the academic success rates and attitude towards of the students towards science who were subjected to traditional approach and the argumentation approach. There were also significant differences observed between the pre and post application argumentation skills of the students who were subjected to scientific argumentation approach.The success rates, attitudes and argumentation skills of the students showed no statistically significant variation according to gender.The findings in this study suggest that argumentation is effective on 5th grade students? understandings of concepts about ?Earth, Sun and Moon? topics.
Collections