Özel eğitim değerlendirme kurulunda görevli rehber öğretmenlerin eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
31.05.2006 tarihli ve 26184 sayılı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim görme haklarından yararlanabilmelerine yönelik usul ve esasları düzenlemektir. Yönetmeliğe göre engellilerin özel eğitim ve destek eğitim hizmetlerinden yararlanabilmesi için eğitsel değerlendirme ve tanılama sonucunda özel eğitim değerlendirme kurul raporu alınmalıdır. Eğitsel tanılama sürecine ait aksaklıklar, yanlış bilgilenme veya mesleki yetersizlikler maalesef engelli bireyleri ve ailelerini ciddi mağdur etmektedir. Bu sürecin iyileştirilmesinin engelli bireyler ve ailelerini eğitim hizmeti alma konusunda daha istekli hale getireceği umulmaktadır. Bu nedenle araştırma konusunu eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecinde iyileştirilebilecek alanlar olarak belirledik. Araştırmada özel eğitim değerlendirme kurulunda görev yapan rehber öğretmenlerin eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmanın amacı özel eğitim hizmetlerinde görevli rehber öğretmenlerin eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecine ait görüşlerini saptayarak eğitsel değerlendirme ve tanılama sürecine ait iyileştirilebilecek alanlar hakkında öneriler sunabilmektir. Araştırma nitel yöntemlerle gerçekleştirilmiştir. Veriler, uzman görüşleri doğrultusunda son hali verilen standartlaştırılmış açık uçlu görüşme formu kullanılarak yapılan görüşmeler ile toplanmıştır. Veriler üzerinde yapılan içerik analizi sonucunda eğitsel tanılama ve değerlendirme sürecine ait iyileştirilebilecek alanlar hakkında öneriler geliştirilmiştir. Araştırma Uşak Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Birimi (BAP) tarafından 2011/ TP007 sayı ile desteklenmiştir.Anahtar Sözcükler : Özel Eğitim, Rehabilitasyon, Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama, Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM), Rehber Öğretmen It is required for people with disabilities to benefit from the educational requirements of the diagnostic process is taking the committee report according to Special Education Services Regulation No. 26184 dated 31.05.2006. The failures of the educational process, misinformation or lack of professional individuals effects handicappep people and their families are severely disadvantaged. If these processes improve it makes disabled individuals and their families will receive more willing to educational services. Therefore, the subject of research were identified as areas for improvement in educational diagnosis and evaluation processes. In this study to determine the views are.guide teachers in special education who served on the board of assessment and evaluation process of educational diagnosis. The purpose of this study offer suggestions for improvement about areas of educational diagnosis and evaluation process by determining the views are guide teachers in special education who served on the board of assessment and evaluation process of educational diagnosis. Descriptive research methods will be carried out. Data, collected by using a standardized open-ended interview form which in accordance with expert opinion given in the final version. As a result on content analysis on the data according to the recommendations will be developed on areas for improvement of educational diagnosis and evaluation process. Usak University Scientific Research Unit (BAP) is supported the research by a number of 2011 / TP007.Keywords: Special education, Educational Assessment and Diagnostic, Guidance and Research Center, Guide Teacher
Collections