İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik korkusu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin matematik korkularının nedenlerini, öğrencilere anket uygulayarak ve literatürden toplanan bilgiler ışığında ortaya koyup, bu öğrencilerin cinsiyetleri, okullarının yerleşim yeri, matematik öğretiminde okul dışında herhangi bir yardım alıp almadıkları gibi değişkenlerin matematik korkusunda etkisinin olup olmadığını belirlemektir.Araştırma için; Uşak ili Eşme ilçesindeki ilköğretim okullarının 5. sınıflarında okuyan öğrencilerden rastgele 250 tanesi bilgi toplama grubu olarak alınmıştır.İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik korkusunu ve sebeplerini belirlemek amacı ile araştırmacı tarafından 30 sorulu bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan bu anket, Uşak ili Eşme ilçesindeki Üç Eylül İlköğretim Okulu'nun beşinci sınıfında okuyan 18 öğrenciye uygulanmıştır.SPSS 19 paket programına girilen veriler temel bileşenler analizi sonucunda elde edilen boyutlara ayrılarak ortalamalar alınmış ve bu ortalamalar kullanılarak bağımsız örneklem grubu T-Testi yapılmıştır.Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretmen, veli ve öğrencilere matematik korkusuyla ilgili bilinç kazandırmak ve bu korkuyla baş edebilmeleri için öneriler geliştirilmiştir. The purpose of this study is to determine the causes of mathematic fear of 5th grade primary school students and whether some variables such as the gender, school area and another support except the school affect their fear of mathematic.For the study, 250 information forms were collected randomly from the 5th grade primary school students in Esme which is a district in Usak. A survey including 30 questions was prepared by the researcher to determine the fear of mathematic and causes about this fear. This survey was applied to the 18 students in 5th grade degree in Üç Eylül Primary School in Esme.After gathering the data, reliability statistics and factor analyze were used. After the component analysis according to the dimensions, means were calculated and independent sample T-test was used. In the direction of the findings, it was suggested that teachers, students and parent should gain awareness about the fear of mathematic and struggle with this fear.
Collections