Fen öğretimi için var olan web sitelerinin yapılandırmacı yaklaşıma uygunluğu ile ilgili öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin Fen öğretimi için var olan web sitelerinin yapılandırmacı yaklaşıma uygunluğu ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmada analiz tekniği olarak karma yöntem kullanılmıştır. Bu yönteme göre, nicel ve nitel metotlar kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırma Uşak ili merkez ve ilçelerinde görev yapan fen ve teknoloji öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın uygulaması iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın birinci aşamasında uzman görüşü alınarak geliştirilen, güvenirlik katsayısı 0,86 olan 33 maddeden oluşan `Fen öğretimi için var olan web sitelerinin yapılandırmacı yaklaşıma uygunluğu` ölçeği 70 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında ise, 16 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Yarı-yapılandırılmış görüşme ile elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Anketle elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise, frekans, yüzde ve aritmetik ortalamadan yararlanılmıştır. Bunun yanında öğretmenlerin cinsiyetleri, mezun oldukları okul türleri ve mesleki kıdemlerine bağlı olarak görüşleri arasında anlamlı farkların olup olmadığına bulmak amacıyla t-testi ve tek yönlü varyans analizi (one way anova) yapılmış; elde edilen sonuçlar. 05 anlamlılık düzeyinde incelenmiştir.Araştırmada elde edilen veriler araştırma soruları temel alınarak çözümlenmiş; elde edilen bulgular tanımlanmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin ankete verdikleri cevaplara göre cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun oldukları okullar açısından anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya çıkmıştır. Ancak mesleki kıdem açısından grup içinde incelendiğinde ankette faktör 1(Yapılandırmacılık) için olan sorulara verdikleri cevaplarda istatistiksel olarak öğretmenlerin 1–5 yıl arası çalışan öğretmenlere göre anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeden elde edilen verilere göre; öğretmenler web sitelerinin kullanılabilirliği hakkında olumlu görüş belirtirken; web sitelerinin ulaşılabilirliği ile ilgili bazı sorunlarla karşılaştıklarını bildirmişlerdir. Elde edilen verilere göre öğretmenler web sitelerinde dikkat çekmek için canlı renkler kullanılması gerektiğini savunmuşlardır. Ayrıca web sitelerinin içeriğinde deneyler, görsel ve yazılı kaynaklar ve yönlendiriciler olması yönünde görüş bildirmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Fen Öğretimi İçin Var Olan Web Siteleri, Yapılandırmacı Yaklaşım, Web Sitelerinin İçeriği-Kullanılabilirliği-Ulaşılabilirliği The aim of this research is to reveal thoughts of the teachers that the science teaching web sites are suitable for the constructiveness approach or not. İn the research, as a technique of analysis combined method has been used. According to this method quantitave and qualitative methods have been used and data has been gathered.The research is carried out on Science and Technologh teachers working in Uşak and its smaller districts. The application consists of stages. At the 1st stage, the scale `The suitability of the Science Teaching Web Sites for the constructiveness Approach` , whose reliability coefficient is 0.86, which is developed by the expert thoughts, and which has 33 items is carried out on 70 teachers. At the 2nd stage, `Half-Constructed Meeting` is carried out on 16 teachers. `Betimsel Analysis Technique`is used for analyzing the datums gotten from the `Half-Constructed Meeting`. İn analyzing the datum from the questionnare, frequency, percentage and arithmetic are used. However, `T-Testi`, `Anova Test` are done to find out the important differences between the thoughts of the teachers whose sex, school types and thelenght of the service are different. The result is 0.5.İn the research, the datums are analyzed based on the research questions, the datums, are identified and explained.As a result of the research it comes to light that, according to the answers that the teachers gave in the questionnare there is no difference between the teacher' answers whose sex, school types and the length of the service are different. But, when it is analyzed according to the lenght of the service in the group, there is an important difference between the teachers and the teachers who work 1-5 years. İt is seen in the factor1 (constructiveness) in the questionnare. According to the datum which is gotten from the meeting that is half- constructed, teachers have positive thoughts on usage of the web sites. They have some problems when they want to reach the web sites. According to the datum, teachers say that live colours should be used at the web sites to take attention. On the other hand experiments, visual and written sources direction should be in the web sites.Key Words: Web sites for science teaching, Constructiveness Approach, Contents- Usage and Attaining of web site
Collections