Okul müdürlerinin etik liderlik davranış düzeylerinin incelenmesi (Uşak ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Uşak ili Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı kamu ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin etik liderlik düzeylerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma ile ilköğretim okulu müdürlerinin etik liderlik davranışı düzeyleri hakkındaki öğretmen görüşlerinde cinsiyet, öğrenim durumu, okuldaki öğretmen sayısı, okul müdürüyle öğretmen arasındaki mesleki ilişki düzeyi ve okul müdürüyle öğretmen arasındaki arkadaşlık ilişkisi düzeyi değişkenleri bakımından farklılık olup olmadığı ortaya konmaya çalışılmıştır.Araştırmanın evrenini Uşak ili sınırları içinde bulunan tüm devlet ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın kapsamında 175 devlet ilköğretim okulu bulunmaktadır. Bu resmi ilköğretim okullarında, 1669 öğretmen görev yapmaktadır. Evreni temsilen örnekleme girecek öğretmen sayısı 275' tir. Örneklemi oluşturan katılımcılara araştırmacı ve tez danışmanı tarafından geliştirilen `` Kişisel Bilgi Formu'', Yılmaz (2005) tarafından geliştirilen ``Etik Liderlik Ölçeği'' uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında çözümlenmiştir.İlköğretim okulu müdürlerinin etik liderlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri cinsiyet ve öğrenim durumu bakımından anlamlı bir fark gösterip göstermediğini ortaya koymak için t-testi; ilköğretim okulu yöneticilerinin etik liderlik davranışı düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri okuldaki öğretmen sayısı, okul müdürüyle mesleki ve arkadaşlık düzeyi değişkenleri bakımından anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını belirlemek amacıyla tek yönlü Anova testi uygulanmıştır.Araştırma sonucunda ilköğretim okulu müdürlerinin etik liderlik düzeyleri pek çok seviyede çıkmıştır. Bu sonuç okul müdürlerinin etik liderlik davranışı bakımından iyi durumda olduklarını göstermektedir. Okul müdürlerinin etik liderlik düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri arasında cinsiyet, öğrenim durumu değişkenleri bakımından anlamlı bir fark görülmezken okuldaki öğretmen sayısı, okul müdürü ile mesleki ve arkadaşlık ilişkisi değişkenleri bakımından farklılaştığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Etik liderlik, İlköğretim Okulu Öğretmeni, Okul Müdürleri. This resarch has been carried out in order to reveal the ethical leadership levels of school principals work in public primary schools in Uşak. With this resarch, it has been tried to reveal whether there is a difference in terms of gender, educational background, the number of teachers at school, professional and friendship relation level variables between teacher and school principal in views of teachers about the ethical leadership behaviour levels of primary school principals.Target population of the study consists of teachers work in all the public primary schools within the boundaries of Uşak Province. In the area of resarch, there are 175 public primary schools. 1669 teachers work in these public primary schools. The number of teacher for sample on behalf of the resarch area is 275. ` Personal Data Form` developed by thesis advisor and `Ethical Leadership Scale` developed by Yılmaz (2005) were applied to participants who formed the sample. The results obtained were solved by SPSS packaged software.T-test was applied to reveal whether views of teachers show a significant difference in terms of gender, educational background concerning Ethical Leadership levels of primary school principals. One way Anova test was applied to determine whether views of teachers show a significant difference in terms of the number of teachers at school and Professional and friendship level variable with the principal concerning Ethical Leadership Behaviour levels of primary school principals.Following the research, Ethical Leadership Levels of primary school principals ensued the level `overmuch`. This result shows that school principals are in a good condition in terms of Ethical Leadership Behaviours. In views of teachers concerning Ethical Leadership Levels of school principals, there is no significant difference in terms of gender and educational background variables. But, it is determined to differ in terms of the number of teachers at school and Professional and friendship relationships variables with school principals.Key Words: Ethical Leadership, Teachers in Primary Schools, School Principals
Collections