İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerinin belirlenmesi (Uşak ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Uşak ili Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri öğretmen görüşlerinin cinsiyet, branş, kıdem, öğrenim durumu, okulda çalışma süresi değişkenlerine göre faklılaşıp farklılaşmadığı saptanmak istenmiştir.Araştırmanın evreni Uşak ili sınırları içerisinde bulunan tüm devlet ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın evreninde 175 devlet ilköğretim okulu bulunmaktadır. Bu resmi ilköğretim okullarında, 1669 öğretmen görev yapmaktadır. Evreni temsilen örnekleme girecek okul sayısı 112, öğretmen sayısı 313'tür. Bu araştırmada Apaydın (2011) tarafından geliştirilen `Üniversitelerde Örgütsel Sinizm` ölçeği kullanılmıştır. Ancak bu araştırma ilköğretim öğretmenlerine yapıldığı için ölçek araştırmacı tarafından yeniden düzenlenmiş, geçerlik ve güvenirlik çalışması yeniden yapılmıştır. Örneklemi oluşturan katılımcılara, ?Kişisel Bilgi Formu? ve ?İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sinizm Düzeylerini Belirleme Ölçeği? uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında çözümlenmiştir.İlköğretim öğretmenlerinin sinizme ilişkin görüşlerinin cinsiyet ve branş (sınıf ve branş öğretmeni) değişkenleri bakımından anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığını belirlemek amacıyla bağımsız gruplar arası t-testi; öğretmenlerin öğrenim durumu, kıdem ve bulunduğu okuldaki çalışma süresi değişkenlerine bağlı olarak anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi (anova) uygulanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin öğrenim durumu, kıdem ve bulunduğu okuldaki çalışma süresi değişkenlerine bağlı olarak anlamlı bir farkın bulunması durumunda gruplar arasındaki farkı belirlemek amacıyla Tukey HSD analizi yürütülmüştür.Araştırma bulguları ilköğretim öğretmenlerin sinizm algılarının ?Az düzeyinde? olduğunu göstermektedir. İlköğretim öğretmenlerinin sinizme ilişkin görüşleri cinsiyet, branş, kıdem, öğrenim durumu bakımından değişmemektedir. Okuldaki çalışma süresi bakımından, bulunduğu okulda 6-10 yıl çalışan öğretmenlerin, 1-5 yıl çalışan öğretmenlere göre daha çok sinizme sahip olduklarını göstermektedir.Anahtar kelimeler: Örgütsel Sinizm, Öğretmen The purpose of this research was to determine the orgaizational cynicism level of the teachers working in Uşak City Government Primary Schools. This research aims to determine whether the teachers? opinions of gender, branch, seniority, educational status and work duration at the current school differentiate or not on the basis of the organizational cynicism level.This investigation area includes primary school teachers working in Uşak city borders. There are 175 government primary schools in the area of investigation and 1669 teachers are working in those official primary schools. The number of schools that will take place in the sample has been determined as 112, and the number of teachers are 313. In this research ?Organizational Cynisicm in Universities? questionnaire which was developed by Apaydin (20011) was used. This research was done for primary school teachers so the questionnaire was redesigned and its validity and relaibility was analysed again by the researcher. ?The personel information form? and ?The Scale of the power source that Managers use? have been applied to the participants who qualify for the research. Datum are evaluated in the SPSS package.In order to identify whether there is a significant difference between teachers? gender and branch variables among the organizational cynicism level of primary school teachers , t-test has been applied. To identify whether there was a significant relation depending on seniority, educational state and work duration at the current school or not, one-way anova has been applied. Apart from this, in case of significant difference was found depending on teachers? opinions in terms of teachers? educational status, seniority and work duration at the current school Tukey HSD analysis has been applied in orfer to determine the difference.Research findings show that the cynicism perception among primary school teachers is at low level. The teachers? opinions of gender, branch, seniority and educational status don?t differentiate on the basis of the organizational cynicism level. The opinions of work duration at the current school showed that teachers working 6-10 years have a higher orginizational cynisism level than the teachers who working 1-5 years.Key Words: Organizational cynicism, teacher
Collections