4+4+4 eğitim modelinin değişim yönetimi bakımından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Uşak il sınırları içerisindeki görev yapan öğretmenlerin Türk Eğitim Sisteminde 4+4+4 eğitim modelinin ?planlanma? ve ?hazırlık? aşamasına ilişkin görüşlerini değişim yönetimi ilkeleri bakımından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma tarama modelli betimsel bir çalışma niteliğindedir.Bu araştırmanın evrenini; Uşak il sınırları içerisindeki Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı ilköğretim okulunda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu araştırmanın örneklemini Uşak ilindeki ilkokullarda görev yapan toplam 314 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin Türk Eğitim Sisteminde 4+4+4 eğitim modelinin ?planlanma? ve ?hazırlık? aşamasına ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde veri toplama aracı olarak Helvacı (2012) tarafından geliştirilen ?4+4+4 Eğitim Modelinin İlişkin Öğretmen Görüşleri Anketi? kullanılmıştır. Anketin birinci bölümünde katılımcılara ilişkin kişisel bilgi formu yer almaktadır. Bu form, öğretmenlerin cinsiyet, branş, yaş ve mesleki kıdem şeklindeki sorulardan oluşmaktadır. Anketin ikinci bölümde ise öğretmenlerin 4+4+4 eğitim modeli uygulamasına değişim yönetimi ilkeleri bağlamında öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla ?4+4+4 Eğitim Modelinin Planlanma ve Hazırlık Aşamasına İlişkin Algı Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçek, 2 alt boyuta sahip olup 5?li Likert türünden toplam 30 madde içermektedir. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda öğretmenler 4+4+4 eğitim modelinin değişim yönetimi bağlamında ?planlama? ve `?hazırlık?? aşamasının ?Çok az? düzeyinde gerçekleştiğini belirtmişlerdir. Öğretmenlerin 4+4+4 eğitim modelinin `?planlama?? ve `?hazırlık?? düzeyine ilişkin erkek öğretmenler, kadın öğretmenlere göre daha olumlu görüş bildirirken, öğretmenlerin 4+4+4 eğitim modelinin `?planlama?? ve `?hazırlık?? düzeyine ilişkin görüşleri öğretmenlerin branşı, mesleki kıdem ve yaşı bakımından farklılık göstermediğini ortaya koymaktadır.Anahtar Sözcükler: 4+4+4 Eğitim Modeli, Eğitimde Deği?im Yönetimi, Örgütsel Deği?im The aim of this study is to evaluate 4+4+4 model?s preparation and planning stages in terms of changing management. In this research the survey model and descriptive model were used.The sample of this study was chosen 314 teachers working in primary schools in Uşak in 2012-2013 education year. As data collection tool `?The scale of assessment in terms of changing management?? developed by Helvacı (2012) was used. In the first part of the survey personal information form about teacher? s branches sexes ages and professional experiences was used .In the second part of survey the perception scale related to preparation and planning stage of 4+4+4 model was used in order to determine view of the teachers about new model in terms of changing management The scale includes two sub dimensions and 30 items with 5 Likert type. SPSS 17.00 packed programme was used to analyze the data At the end of the survey the teachers stated that the preparation and planning stages came true minimal level While male teachers have more positive views than female teachers, In the other variables including branches ages and professional experiences there arent any differencesKEY WORDS: 4+4+4 Education Model, Changing Management, Organisational Change, Education Reform
Collections