Cengiz Aytmatov romanlarının değerler eğitimine katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Cengiz Aytmatov romanlarının değerler eğitimine katkısı incelenmiştir. Örneklem olarak yazarın `Beyaz Gemi`, `Cemile`, `Dişi Kurdun Rüyaları`, `Gün Olur Asra Bedel` ve `Toprak Ana` adlı romanları değerlendirmeye alınmıştır. Bu eserler; adil olma, aile birliğine önem verme, bağımsızlık, barış, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, duyarlılık, dürüstlük, estetik, hoşgörü, misafirperverlik, özgürlük, sağlıklı olmaya önem verme, saygı, sevgi, sorumluluk, temizlik, vatanseverlik ve yardımseverlik değerleri bakımından incelenmiş ve toplamda 810 adet veri tespit edilmiştir. Elde edilen bu verilerden hareketle Cengiz Aytmatov'un incelenen romanlarının değerler eğitimine katkı bakımından zengin bir içeriğe sahip olduğu görülmüş ve değerler eğitimi sürecinde yararlanılması gereken kaynaklar arasında olduğu sonucuna varılmıştır. In this study, Cengiz Aytmatov's literal works are examined from the aspects of values education. Aytmatov's `Beyaz Gemi`, `Cemile`, `Dişi Kurdun Rüyaları`, `Gün Olur Asra Bedel` and `Toprak Ana` novels are taken as examples. These works included being justness, caring about family members, independence, peace, scientification, sedulity, solidarity, sensibility, honesty, tolerance, hospitality, liberty, concern to be healthy, respect, love, responsibility, pureness, patriotism and benevolence are handled. Cengiz Aytmatov's novels are analized in that they include these values, 810 values are detected in total. Consequently, with regard to value education it is seen that they have a rich content. In the light of this data it is deduced that Cengiz Aytmatov's novels are resources which are to be benefited in the process of value education.
Collections