Türkçe dersinde çoklu zekâ kuramının kullanılmasının ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin başarı durumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Türkçe dersinde Çoklu Zekâ Kuramı'nın kullanılmasının ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin başarı durumları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla çalışma deneysel nitelikte yapılmıştır. Çalışma grubunu, Uşak ili Sivaslı ilçe merkezinde bulunan Muammer Yazgan İlkokulu 7. ve 8. sınıf öğrencileri oluşturmuştur.Bu araştırma kapsamında ortaokul 7. sınıfta, `Zarflar` konusu ile `Haber ve Dilek Kipleri` konusu; 8. sınıfta, `Fiilimsiler` konusu ile `Cümlenin Ögeleri` konuları seçilmiştir. Her sınıf seviyesi için bir kontrol, bir de deney grubu oluşturulmuştur. Deney gruplarındaki dersler Çoklu Zekâ Kuramı destekli işlenirken, kontrol gruplarındaki dersler düz anlatım yöntemiyle işlenmiştir.Öğrencilerin baskın olan zekâ alanlarını belirleyebilmek amacıyla öğrencilere, `Öğrencilere Yönelik Çoklu Zekâ Alanları Belirleme Formu` uygulanmıştır. Öğrencilerin konular öncesindeki hazırbulunuşluk düzeylerini tespit etmek amacıyla başarı ön testleri, konular bittikten sonraki başarı durumlarını tespit etmek amacıyla başarı son testleri ve öğrenilen konuların kalıcılıklarını tespit etmek için de son testlerden 21 gün sonra kalıcılık testleri uygulanmıştır.Elde edilen veriler, çalışmanın amacına uygun olarak frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ), standart sapma (ss), t testi ve Bonferroni testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı α=.05 düzeyinde test edilmiştir. Araştırma sonucunda, Çoklu Zekâ Kuramı'nı Türkçe derslerindeki dil bilgisi konularında kullanmanın, öğrencilerin başarı durumları ve öğrenilen bilgilerin kalıcılıkları üzerinde, düz anlatım yönteminin kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerine göre son derece yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Zekâ, çoklu zekâ, Türkçe dersi, başarı durumu, dil bilgisi öğretimi. In this study, it is searched the impact on 7TH and 8TH grade students' academic standing of multiple intelligence theory used in Turkish Lesson. For this purpose, this study is made on experimental quality. The study group consists of 7th and 8th grade students in Muammer Yazgan Primary School in Sivaslı in Uşak.In the research, in 7th grade `adverbs` and `subjunctive`in 8th grade `gerundials` and `the elements of sentence` are chosen. For each grade, a control and an experimental group was created. While lessons were taught with multiple intelligence theory in the experimental group, in the control group the method of discourse centred was used. In order to determine the students' dominant intelligences'' Reporting Form for Students Multiple Intelligences Areas'' was applied. In order to determine students of the subjects prior to the readiness levels, the success of the pre-test, in order to determine success that Subjects were finished, last tests and learned the issues persistence to determine the final tests 21 days after there tention tests were applied.The resulting data for the purpose of working frequency (f), percent (%), arithmetic mean ( ) and standard deviation (sd), t test and were analyzed using Bonferroni tests. Whether there is a significant difference between groups at the level of α = .05 was tested.In conclusion, the Multiple Intelligences Theory of Turkish course in the grammar issues of using students' achievement and the permanent learned, on teaching method that uses the control group students according to the extremely high that it is concluded.Keywords: Intelligence, multiple intelligences, Turkish language, success condition, language grammar education.
Collections