Show simple item record

dc.contributor.advisorDuran, Erol
dc.contributor.advisorMazman, Sacide Güzin
dc.contributor.advisorKaraman, Muhammet Kemal
dc.contributor.authorAkgül, İlker
dc.date.accessioned2021-05-08T11:50:14Z
dc.date.available2021-05-08T11:50:14Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691344
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencileri için değerler eğitiminin öğretiminde ve kazandırılmasında alternatif bir yöntem-teknik olarak Web Tabanlı Değerler Eğitimi (WTDE) uygulamasının etkililiğini ortaya koyarak, bu modelin eğitim sistemine kazandırılmasıdır. Bu bağlamda çalışmada araştırmacılar tarafından değerler eğitiminin adalet ve dürüstlük olarak iki alt boyutunu temel alan bir uygulama ortamı geliştirilmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ilinde üst, orta ve alt düzey sosyo ekonomik düzey çocukların öğrenim gördüğü bir devlet okulundaki 4. sınıfa giden 10 ilkokul öğrencisi oluşturmuştur. Katılımcılar 12 hafta boyunca WTDE uygulama ortamına alınarak ilgili modelleri tamamlamışlardır. Araştırmada WTDE programının sürecini betimlemek ve kullanılabilirliğini incelemek amacıyla nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; ''Görev Değerlendirme Kontrol Listesi'', ''Değerlerle İlgili İkilem Formu'' ve ''Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu'' kullanılmıştır. Nicel kısımda ''Değerlerle İlgili İkilem Formu'' kullanılarak, öntest-sontest deney gruplu yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. Nitel kısımda ise ''Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu'' ile ''Görev Değerlendirme Kontrol Listesi'' kullanılarak veriler içerik analizi ve görev analizi ile betimlenmiştir.Çalışma sonunda, Web Tabanlı Değerler Eğitimi (WTDE) uygulamasının, dürüstlük ve adalet değerini kazandırmada alternatif bir yöntem olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca WTDE' nin bireylerin var olan adalet ve dürüstlük değerleri üzerinde etkisi olduğu bulunmuş, geliştirilen ortamın değer eğitimi için alternatif bir ortam olabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Değerler Eğitimi, Web Tabanlığı Değerler Eğitimi, Dürüstlük, Adalet
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effectiveness of the Web-based Ethical Values Education (WEVE) model as an alternative method in teaching and goining ethical values and to bring this model in to our education.In this context web-based environmet has been developed by the researchers in this study based on two sub-dimensions of ethical values education namely fairness and honesty.The study group of this research consisted of 10 students who are at the 4th grade of a public primary school in which students from upper, middle and low social economic classes and located in Istanbul. Those attendees have completed related models by being taken into the WEVE application environment for 12 weeks.In this research, quantitative and qualitative research methods were used to describe the WEVE process and to examine the usability of WEVE environment. By making use of `Dilemma Form About Ethical Values` (which is a quantitative research method), semi-experimental method which is based on a pattern with pre-test/pro-test experimental group is used. By making use of `Semi-Structured Meeting Form` and `Scale of Assignment Evaluation` (which are qualitative research methods), data is explained with descriptive analysis.`Scale of Assignment Evaluation`, `Dilemma Form About Ethical Values` and `Semi-Structured Meeting Form` are used as data collection tool in the study.As a result of this research, we've achieved that Web-based Ethical Values Education application can be an alternative method to make people gain honesty and fairness values. Besides, it's discovered that WEVE has an effect on existing fairness and honesty values of people and this environment can be an alternative environment for ethical values education.Keywords: Ethical Values Education, Web-based Ethical Values Education, Honesty, Fairnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğrencileri için web tabanlı değerler eğitimi uygulaması
dc.title.alternativeAwareness application regarding web-based ethical values education for primary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWeb based applications
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmJustice
dc.subject.ytmAccuracy
dc.identifier.yokid10042099
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370454
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess