1000C - 1060C lik opak sırlarının 3. pişirim olarak sagar kutusunda 900C - 1050C de dumanlı pişirim sonrasındaki efektlerin araştırlması
dc.contributor.advisor | Yardımcı, İsmail | |
dc.contributor.author | Kömürcüoğlu, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:50:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:50:11Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/691305 | |
dc.description.abstract | Seramik, insanoğlunun kap kacak yapımından sanat eserlerine dek kullandığı en eski malzemelerden birisidir. Seramik üretim tekniğini geliştirmeye yönelik mütevazı girişimler seramiğin pek çok sıra dışı fiziko-kimyasal özelliğinin keşfiyle sonuçlanmıştır. Binlerce yıldır seramik sanatı insanoğlunun alet edevat yapımındaki el becerisinden sanatsal kabiliyetlerini yansıtmada yegâne araçlarından birisi olmuştur. Seramiğin kolay şekillendirebilir olması ve pişirim neticesinde kazandığı yüksek mukavemet onu medeniyetimizin vazgeçilmez malzemelerinden birisi haline getirmiştir. Modern dünyamızda seramik uzay mekiklerinin ısı kalkanından, bilgisayar mikroçiplerine medikal implantlardan havacılık uzay malzemelerine, elektronik devrelere dek geniş bir endüstriyel kullanım alanına sahiptir.Seramiğin ortaya çıkmasındaki son aşamayı oluşturan pişirim teknikleri de çeşitlilik göstermektedir. Sagar pişirim yöntemi de bu tekniklerden bir tanesidir. Seramik sır ve dekor uygulamalarındaki sabit ve kontrollü tekrarların aksine çok çeşitli serbest geçişlerin ortaya çıktığı bu teknik ile yumuşak dokulu resimsel görüntüler; sır kullanılmaksızın elde edilmektedir. Sagar, seramik türü hammaddelerden üretilmiş, içerisine konularak pişirilecek seramik ürünün boyutlarından büyük, kapağı bulunan kutular, odalar veya hazneler olarak tanımlanabilir. Sagar pişirimi ise, seramik veya porselen ürünlerin bu kutular içerisine yerleştirilerek pişirilmesi işlemidir. 10000C-10600C'lik Opak Sırlarının 3. Pişirim Olarak Sagar Kutusunda 900C0-1100C0'de Dumanlı Pişirim Sonrasındaki Efektlerinin araştırılması` adlı tez çalışmasında Sagar pişirimine getirilmiş olan yeni uygulamanın, sagar pişiriminin belli standart yöntemleri ile gerçekleştirilen yöntemleri dışında uygulanan sagar pişirim tekniğindeki 3.Pişirim yani sır kullanımına, renklendirilmiş opak sırlarını ekleyerek dumanlı pişirim sonrasındaki efektlerinin araştırılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Sagar pişirimine uygun formlar, yüzeyler, yüzey tasarımlar ve düzenlemeler yapılarak anlatılmaya çalışılmıştır. Kişisel uygulamalara yer verilmiştir. | |
dc.description.abstract | Ceramics is one of the oldest materials that human used use for household materials to art objects. Humble attempts in search for improving ceramic production led the invention ion of its many extraordinary physicochemical characteristics and capabilities. For Millennia, ceramic art has been one of the main median which reflected the creativity, ingenuity and artistic inspiration of our civilisation. The ease of shaping connected with high strength after thermal treatment makes ceramics an indispensable substance. In modern times, ceramics has wide range of industrial applications from aerospace heat shields to microprocessors in electronic devices as far medial tools.There are various cooking techniques for last cooking stage where the ceramics takes its final form. Sagar method is just one of it. Unlike the stable and controlled repeating in ceramic vitrify and décor applications this technique enables production of soft textured and natural transition of images without use of a vitrify layer. Sagar can be described as cooking oven for ceramic materials in a ceramic origin case, room or box which has cover.Sagar method refers to cooking of porcelain or ceramic materials in this kind of oven.This thesis study of `A research on effects of tertiary smoky cooking of 1000c to 1060c colourful and colourless opaque vitrifies in Sagar box at 900c to 1100c` is based on a new technique introduced for the Sagar cooking method except from the standard tertiary cooking phase or the use of vitrify adds colorized opaque vitrifies in order to put forward the effects of smoky cooking phase. The implementation of this thesis research includes personal applications on creating forms, surfaces abd surface designs compatible with the Sagar cooking. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 1000C - 1060C lik opak sırlarının 3. pişirim olarak sagar kutusunda 900C - 1050C de dumanlı pişirim sonrasındaki efektlerin araştırlması | |
dc.title.alternative | A research on effects of tertiary smoky cooking of 1000C to 1060C opaque vitrifies in sagar box at 900C to 10500C | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Cooking | |
dc.subject.ytm | Cooking methods | |
dc.subject.ytm | Saggar | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.subject.ytm | Ceramic glazes | |
dc.identifier.yokid | 10059390 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396020 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |