Ortaokul öğrencilerinin okuma anlama düzeylerine etki eden faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokul 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin okuma anlama düzeyleri ve okuma anlama düzeylerinde yaş, cinsiyet, aile gelir durumu, anne-baba eğitim durumlarına göre farklılaşma olup olmadığının ortaya konulması amacıyla yapılmıştır.Araştırma genel tarama modelinde betimsel bir alan araştırmasıdır. Araştırma 2010-2011 yılında Bolu ilinde 6, 7 ve 8. sınıflarda eğitim görmekte olan 5 okuldan tesadüfî küme örnekleme yoluyla seçilmiş 301 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak, öğrencilerin ailesi ve kendisi ile ilgili bilgiler edinmek amacıyla kişisel bilgilerin işaretleyecekleri optik form ve öğrencilerin okuduğunu ne derecede anladıklarını ölçmek amacıyla `Okuduğunu Anlama Testi` kullanılmıştır. Öğrenciler okuma anlama testine verdikleri cevapları da optik forma işaretlemişlerdir. Optik formlar okutulmuş, veriler SPSS istatistik programından yararlanılarak değerlendirilmiştir. Okuma anlamaya cinsiyet faktörünün etkisini ortaya koymak için t testi, anne baba eğitim durumunun ve aile gelir durumunun okuma anlamaya etkisini ortaya koymak için tek yönlü varyans analizi, yaşın; okuma anlamaya etkisini ortaya koymak için pearson korelasyonu uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin genel okuma anlama düzeyleri 7,8 bulunmuş, okuma anlama düzeylerinin yaş, anne eğitim durumu, ailenin ekonomik gelir düzeyi değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür. Baba eğitim durumu ve cinsiyet değişkenlerinin ise okuma anlama düzeyinde anlamlı şekilde farklılaşmaya neden olmadığı ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma Anlama This research has been conducted in order to determine the reading comprehension levels of secondary school 6th, 7th and 8th grade students and whether there are any discrepancies according to age, gender, family income or parent education level.The study is a kind of descriptive research. The study conducted with 301 students who were chosen according to random clustering samples from 5 schools 6th, 7th, 8th grade in 2010-2011 at Bolu. At the study as data gathering tool in order to obtain information about students families and their own used optical form which they can mark their personel information and `Reading Comprehension Test` in order to measure to what extent they understand what they read. The students also marked their reading comprehension test answers to optical form. Optical forms have been taught, data is evaluated by using SPSS statistical analysis program. To reveal the influence of the gender factor in reading comprehension t test for, in order to reveal the influence of parents educational status and family income status in reading comprehension one way analysis of variance, in order to put forth the influence of gender in reading comprehension pearson correlation was applied. As a result of the analysis students general reading comprehension levels found 7,8, according to gender, parents educational status, family economic income variables reading comprehension levels seemed differ significantly. Mother educational status and gender variables also reveals not to differ significantly in reading comprehension level.Key Words: Reading, Reading Comprehension
Collections