Okulların örgütsel narsizm düzeyi ile öğretmenlerin öz yeterlilik algıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma öğretmen görüşlerine göre okulların örgütsel narsizm düzeyi ile öğretmenlerinözyeterlilik algıları arasındaki ilişkiyi saptamayı amaçlamaktadır. Araştırma toplamda beşbölümden oluşmaktadır. Araştırmada birinci bölümde, problem durumu, problem cümlesi,alt problemler, Araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, sınırlılıklar ve tanımlar yeralmaktadır. İkinci bölüm ise kuramsal çerçeve ve ilgili araştırmalardan oluşmaktadır. Üçüncübölümde araştırmanın modeli, evren ve örneklem, ölçme aracı, verilerin toplanması ve analizedilmesinden söz edilmiştir. Dördüncü bölümde elde edilen verilerin tablolara aktarılmasısonucu oluşturulan bulgular ve yorumlar bulunmaktadır. Son kısım olan beşinci bölümde isetartışma, sonuç ve önerilere yer verilmiştir.Tarama modelindeki araştırmanın evrenini 2014 – 2015 öğretim yılında Uşak ilindeçalışan 3660 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini 344 ortaokul öğretmenioluşturmaktadır. Araştırmada kolay ulaşılabilir öenekleme yoluna gidilmiştir. Araştırmadaveriler `Örgütsel Narsizm Ölçeği` ve `Genel Özyeterlilik Ölçeği` ile toplanmıştır.Araştırmada ölçek boyutlarının örnekleme uygunluğunu test etmek için doğrulayıcı faktöranalizi kullanılmış ve elde edilen verilerle ölçekler doğrulanmıştır. Verilerin analizindearitmetik ortalama, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Momentler Çarpımı Katsayısıkullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; Öğretmenler okullarının örgütsel narsizm düzeyini ortadüzey olarak algılamaktadırlar. Öğretmenlerin okullarının örgütsel narsizm düzeyine yönelikgörüşleri cinsiyetlerine ve aynı okulda çalışma süresine göre anlamlı farklılık göstermeziken, mesleki kıdemlerine ve çalıştıkları okuldaki öğretmen sayısına göre bazı boyutlardafarklılaşmamaktır. Bunun yanında öğretmenlerin özyeterlilik algısı yüksek düzeydedir.Öğretmen özyeterlilik algıları cinsiyetlerine göre özyeterliliğin başlama boyutundafarklılaşırken, mesleki kıdem, çalıştıkları okuldaki öğretmen sayısı ve aynı okulda çalışmasürelerine göre farklılaşmamaktadır. Okulların örgütsel narsizm düzeyine yönelik öğretmengörüşleri ile öğretmenlerin özyeterlilik algıları arasında ise anlamlı pozitif ve negatif ilişkilerbulunmaktadır.Anahtar Kelimeler: Narsizm, Örgütsel Narsizm, Özyeterlilik teachers' self-efifacy perceptions at schools according to teachers' opinions. The researchconsists of five sections. In the first section problem, problem sentence, sub-problems, aim ofthe research, importance of the research, limits and definitions take place. The second sectionconsists of conceptual framework and researches. In the third section search model, universeand sample group, collecting and analysing data are mentioned. In the fourth section there arefindings and comments that are created as a result of transferring the data into the tables. Andat the fifth and final section discussions, results and reccomendations take place.3660 teachers working in Uşak province in 2014 – 2015 academic year are generatingthe research universe of screening model. The sample group is 344 secondary school teachers.Simple random sample method is employed for the research. The data has been collected byusing `Organizational Narcisism Scale` and `General Self-Efifacy Scale`. In order to test theconvenience of scale dimensions to the sample group confirmatory factor analysis has beenused and with the data gained the scales have been confirmed. In the analysis of dataarithmetic average, one-way analysis of variance, and pearson product-moment correlationcoefficient have been used.According to the research results teachers perceive their schools' organisationalnarcisisism level in medium level. Although teachers' opinion about their schools'organisational narcisisism level doesn't change meaningfully in terms of their gender andtheir length of working at the same school, it changes in terms of their seniority and thenumber of teachers at the same school in some dimensions. Besides that teachers' self-efifacyperceptions are in high level. Teachers' self-efifacy perceptions change in terms of gender in`beginning` dimension, but they don't change in terms of seniority, the number of teachers atthe same school and their length of working at the same school. There are meaningful positiveand negative correlations between organisational narcisisism and teachers' self-efifacyperceptions at schools according to teachers' opinions.Keywords: Narcisisism, Organizational Narcisism, Self-Efifacy
Collections