Öğrencilerin algılarına göre üniversite tercihinde sosyal medyanın yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı internet ve sosyal medya kullanımının üniversite tercihleri ile ilişkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın kuramsal bölümünde; internet ve sosyal medya ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. İnternetin tarihçesine ve sosyal medyanın gelişim süreçlerine değinilmiş ve sonrasında sosyal medya araçlarının neler olduğu aktarılmıştır. Analiz bölümünde ise; sosyal medyanın üniversite tercihlerine olan etkisini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan Sosyal Medya Kullanım Ölçeği, üniversite öğrencileri tarafından cevaplandırılmıştır. Yükseköğretim öğrencilerinin internet ve sosyal medya kullanım alışkanlıklarının nasıl olduğu, sosyal medya kullanım düzeyleri ile sosyo-demografik değişkenler arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Tarama modelindeki araştırmanın evrenini 2014 – 2015 öğretim yılında Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 576 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Basit tesadüfi örnekleme yoluyla 300 öğrenci örneklem olarak alınmıştır. Dağıtılan 300 ölçekten 273'ü geri dönmüş, araştırmacı tarafından incelemeler sonucunda 251 anket kullanılabilir olarak belirlenmiştir ve araştırmaya dahil edilmiştir.251 lisans öğrencisinin verdiği cevaplar sonucunda ortaya çıkan veriler SPSS 17.0 paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Bulguların analizinde frekans ve yüzde dağılımları kullanılmış, ayrıca gruplar arası farkı belirlemede bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Öğrencilerin üniversite tercih sürecinde internet ve sosyal medya araçlarından etkilendikleri sonucuna ulaşılmıştır. This study aims to demonstrate the relation between students' choices of university and their use of internet and social media. In the theoratical part of the study, a literature review has been done pertaining to internet, social media and social networks. This part also addresses the history of internet and the progress of social media; and describes the types of social media. In there search section, the Social Media Usage Index, prepared by researches with the purpose of determining the impact of social media on choice of university, has been responded by students. The usage habits of higher education students on internet and social media have been queried, as well as the ties between their levels of social media use and socio-demographic variances. 576 first class students teaching in Uşak Univesity Education Faculty in 2014-2015 academic year are generating the research universe of screening model. 300 students are taken as sample by simple random sampling. 273' s of 300 surveys regained. As a result of the examination made by researcher, 251 surveys is determined available and were included in the study. The data revealed by the responses from 251 licence students have been alaysed with the help of a packet programme called SPSS 17.0. The way students are affected by the internet and social media during their university choice processes have been revealed.
Collections