Üretim lojistiği ile pazarlama lojistiği arasındaki stratejik koordinasyon: Manisa ili Demirci ilçesinde bulunan KOBİ`ler üzerinde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETÜRETİM LOJİSTİĞİ İLE PAZARLAMA LOJİSTİĞİ ARASINDAKİ STRATEJİK KOORDİNASYON: MANİSA İLİ DEMİRCİ İLÇESİNDE BULUNAN KOBİ'LER ÜZERİNDE BİR UYGULAMASüleyman TOPUZİşletme Ana Bilim DalıUşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mart 2016Danışman: Doç. Dr. Mustafa SOBAKüreselleşen Dünya ekonomisinde, değişimlerin hızlı bir şekilde yaşanması, teknolojik gelişmelerin yoğun bir şekilde artması, rakip firmalar arasında yaşanan rekabet ortamı ve tüketicilerin bilinçlenmesiyle birlikte işletmeler değişime zorlanmıştır. Bu sebeple işletmeler müşteri odaklılık kavramıyla hareket etmeye başlamışlar ve müşteri odaklı bir yönetim benimsemeye başlamışlardır.İşletmeler, üretim ve pazarlama eylemlerini gerçekleştirirken; müşteri tatminini arttırmayı, rekabetçi bir üstünlük sağlamayı amaçlamaktadırlar. Müşteri tatmininin sağlanmasında ve rekabetçi bir üstünlüğün sağlanmasında lojistik operasyonların katkısı oldukça fazladır. Ancak lojistik operasyonların gerçekleştirilmesi esnasında yapılan harcamalar toplam maliyet içerisinde büyük bir yer tutmaktadır. Bu araştırmanın amacı, üretim lojistiği ile pazarlama lojistiği arasındaki stratejik koordinasyonunun Manisa ili Demirci ilçesinde bulunan KOBİ'lerde incelemek, KOBİ'lerin üretim ve pazarlama lojistiğini ne şekilde gerçekleştirdiklerini ve bu aşamada karşılaşmış oldukları sorunları belirlemektir. Çalışmanın teorik kısmında üç bölüm yer almaktadır. İlk bölümde, genel olarak lojistik kavramının unsurları, ikinci bölümde üretim ve üretim lojistiği kavramları, üçüncü bölümde pazarlama ve pazarlama lojistiği kavramları ele alınmıştır. Dördüncü bölümde ise, Manisa ili Demirci ilçesinde bulunan KOBİ'ler üzerine bir uygulama yer almaktadır. Uygulama da on üç hipotez oluşturulmuş ve regresyon analiziyle bu hipotezler test edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Lojistik, Üretim Lojistiği, Pazarlama Lojistiği. ABSTRACTSTRATEGICAL COORDINATION BETWEEN PRODUCTION LOGISTICS AND MARKETING LOGISTICS: AN APPLICATION ABOUT SMEs LOCATED IN THE COUNTY OF DEMİRCİ IN MANISA PROVINCESüleyman TOPUZDepartment of Business AdministrationUşak University Institute of Social Sciences, March 2016Advisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa SOBAIn the globalizing world economy, enterprises have been required to transform along with the fast occurrence of changes, the upsurge in technological developments, the competitive environment and the awakening among consumers. Hence, enterprises have started to act in accordance with the concept of customer orientation, and they have adopted a management style with a focus on customers. While enterprises conduct production and marketing activities, they aim at increasing customer satisfaction and assuring gcompetitive superiority. Logistical operations have crucial contribution to increase customer satisfaction and assure competitive superiority. However, all expenditures for logistical operations hold a significant share in overall cost. The aim of this research is to determine how SMEs in the county of Demirci in Manisa Province handle the strategical coordination between production logistics and marketing logistics and to identify problems they encounter during this stage. In the theoretical part of this study, there are three chapters. In the first chapter, general components of the concept of logistics; in the second chapter, concepts of production and production logistics; in the third chapter, marketing and marketing logistics are addressed while the fourth chapter includes an application over the SMEs in the county of Demirci in Manisa Province. In the application, 13 hypotheses were constructed and these hypotheses were tested by regression analysis. Keywords: Logistics, Production Logistics, Marketing Logistics.
Collections