Okul yöneticilerinin öğretmenlerin duygularını yönetme yeterlikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, kamu ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev yapan okul yöneticilerinin öğretmen görüşlerine göre yönetim süreçleri açısından duygu yönetimi yeterliklerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Bu araştırma betimsel tarama yöntemiyle gerçekleştirildi. Veri toplama aracı olarak Çoruk ve Akçay (2012) tarafından geliştirilen, Yönetim Süreçleri Açısından Yöneticilerin Duygu Yönetimi Davranışları Ölçeği uygulanmıştır. Anket formu, 2015/2016 eğitim öğretim yılında Uşak ilinde görev yapan 261 öğretmen ve 109 yöneticiye uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde t-testi, tek yönlü Anova testi ve farklılığa neden olan grubun tespitinde Tukey HSD testi kullanılmıştır.Bu araştırmanın sonucuna göre öğretmenlerin, okul yöneticilerinin duygu yönetimi yeterliklerine ilişkin algıları karar verme, planlama, iletişim, örgütleme ve değerlendirme süreçleri açısından `oldukça` düzeyinde ve eşgüdümleme süreci açısından `orta` düzeyde olarak bulunmuştur. Bununla birlikte öğretmenler okul yöneticilerini duygu yönetimi becerilerinde yüksek düzeyde yeterli görmektedirler. Okul yöneticilerinin duygu yönetimi yeterliklerine ilişkin öğretmen görüşleri cinsiyet, branş, okul türü, görev türü, kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre bazı yönetim süreçleri açısından farklılaştığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: duygu yönetimi, öğretmen, okul yöneticileri This research was carried out to determine teachers'emotion management competences of school administrators who work in primary, secondary and high schools in terms of management process according to teachers'perspectives.To gather the data, the Scale for the Attitudes of Emotion Management from Administrative Processes developed by Çoruk (2012) was conducted. The questionnaire was administrated to 261 teachers and 109 school administrators working in Uşak province in the 2015/2016 academic year. The data was analyzed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) program. In the analyzes of research data t-test, one way Anova test and in order to determine the group which cause the difference Tukey HSD test were used.According to the result of this research teachers' opinions related to emotion management competence of school administrators have been found on the `quite` level in terms of decision-making, planing, communicating, organising, evaluating while in terms of coordinating the results are on the `medium` level. Accordingly, at emotion management skills, teachers evaluate the schooI administrators efficient. It has been determined that teachers'opinions related to emotion management of school administrators differentiate according to sex, branch, school type, task type, senority and educational status variables in terms of some management processes.Key words: emotion management, teacher, school administrators
Collections