İlkokulda İngilizce öğretiminin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Betimsel yöntem olayların, objelerin, varlıkların, kurumların, grupların ve çeşitli alanların ne olduğunu betimlemeye ve açıklamaya çalışır. Araştırmanın evreninde; Şanlıurfa ili merkez ilçesi Eyyübiye ve Birecik ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılında görevli 1654 sınıf öğretmeni ve 71 İngilizce öğretmeni olmak üzere 1725 öğretmen yer almıştır. Araştırmanın örneklemini 286 sınıf öğretmeni ve 71 İngilizce öğretmeni olmak üzere 357 öğretmen oluşturmuştur. İlkokuldaki İngilizce öğretimi ile ilgili öğretmen görüşleri arasındaki farkı belirlemek için t testi, ANOVA (F) ve regresyon analizi kullanılmıştır. Temel Bileşenler analizi sonucunda yapısal sorunlar, kazanım elde etme, etkileşim sağlama, seviye oluşturma ve öğretim boyutu oluşmuştur. Araştırmanın alpha güvenirlik değeri ,723 KMO (Kaiser Maier Olkin) değeri de ,85 olarak bulunmuştur. İlkokuldaki İngilizce öğretimin beş boyutu toplam varyansın %62'sini açıklamıştır.Anketin beş farklı boyutu arasındaki ilişkiler incelendiğinde, ilkokulda İngilizce öğretiminde yapısal sorunlar ve kazanım elde etme boyutları arasında negatif bir ilişki olduğu görülmüştür. İlkokullarda İngilizce öğretiminde yapısal sorunlar arttığında, öğrencilerin kazanım elde etme düzeyleri azalmıştır. Yapısal sorunlar boyutu ile etkileşim sağlama, seviye oluşturma ve öğretim boyutları arasında anlamlı ilişkiler olduğu saptanmıştır. Yapısal sorunlar arttıkça, etkileşimsel sorunlar, seviye oluşturmaya yönelik sorunlar ve öğretime yönelik sorunlar da artmıştır. Öğrenciler, ilkokullarda İngilizce öğretiminde kazanım elde ettikçe, etkileşim sağlamada, seviyeye oluşturmada da olumlu gelişmeler olmuştur. Etkileşim sağlamanın seviye oluşturma ve öğretim boyutlarıyla ilişkisi bulunamamıştır. Seviye oluşturma boyutunun yalnızca yapısal sorunlar boyutu ile ilişkisinin olduğu ortaya çıkarılmıştır. Öğretim boyutunun da yalnızca yapısal sorunlar boyutu ile ilişkisinin olduğu görülmüştür. Etkileşim sağlama, seviye oluşturma ve öğretim etkili yapıldığında ve ilkokullardaki İngilizce öğretiminde öğrencilerin kazanımları arttıkça, yapısal sorunlar azalmıştır.Anahtar Kelimeler: İlkokul, İngilizce Öğretimi, İngilizce Programı, Normal Öğretim, Birleştirilmiş Sınıf Öğretimi Descriptive survey model was used in this study. Descriptive model tries to describe and explain what the events, objects, entities, institutions, groups and various areas are. The universe of this study included 1725 teachers, 1654 of whom were primary school teachers and 71 of whom were English teachers working in the schools of Ministry of Education in both Eyyubiye and Birecik districts in Sanlıurfa in 2014-2015 Academic Year. The sample of this study consisted of 357 teachers comprising 286 primary school teachers and 71 English teachers. T-test, ANOVA (F) and regression analysis were used to determine differences among teachers' views with respect to teaching English at primary school. In the light of the analysis of the principal components, the dimensions of structural problems, getting acquisition, providing interaction, creating level and teaching were formed. The alpha reliability value of the present research was found as .723 and the value of KMO (Kaiser Maier Olkin) was found as .85. The five dimensions of teaching English at primary school expounded % 62 of total variance.When the relations among five different dimensions of the questionnaire were investigated, it was revealed that there was a negative relationship between the structural problems and getting acquisition dimensions at teaching English at primary school. When the structural problems increased at teaching English at primary school, the students' level of getting acquisition decreased. It was found that there was a significant relationship between the structural problems and providing interaction dimensions and it was also unearthed that there was a significant relationship between creating level and teaching dimensions. As the structural problems increased, the problems related to providing interaction, creating level and teaching increased, too. As the students got the acquisition at teaching English at primary school, there became a positive progress in providing interaction and creating level, too. Providing interaction was not found to be related with the dimensions of creating level and teaching. It was revealed that the dimension of creating level was only related with the dimension of structural problems. It was seen that the dimension of teaching was only related with the dimension of structural problems. Structural problems decreased when providing interaction effectively, creating level powerfully, doing teaching adequately and increasing students' gain at teaching English at primary schools. Keywords: Primary School, Teaching English, English Curriculum, Normal Education, Multigrade Classes
Collections