Sosyal medya pazarlamasından elde edilen faydaların tüketici marka bağlılığına etkisi üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medya ile birlikte gelen hızlı ve etkileşimli iletişim bireysel kullanıma olduğu gibi işletmelerin kullanımına da etkilemiştir. Bu yeni iletişim modelini göz önüne alarak işletmeler pazarlama faaliyetlerini düzenlemişlerdir. Sosyal medya üzerinden yürüttükleri pazarlama ile hedef kitleye daha kolay ulaşmışlar ve onlarla daha verimli bir iletişim ağı kurmuşlardır.Bu çalışma sosyal medya pazarlamasının sağladığı faydaların, tüketici marka bağlılığına üzerine etkisini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Tezin 1. Bölümünde sosyal medya, sosyal medya pazarlaması kavramlarının tanımlarına ek olarak sosyal medya pazarlamasının tüketicilere sağladığı hedonik, sosyal, psikolojik, fonksiyonel ve maddi faydalar incelenmiştir. 2.bölümde marka ve marka bağlılığı alt başlıkları ile birlikte ele alınmıştır. Son bölüm olan araştırma kısmında 385 yerli turist üzerinde anket uygulanmış ve sonuçlar SPSS programı ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre fonksiyonel, sosyal ve maddi faydaları topluluk katılımını etkilediği hedonik ve psikolojik faydalarını ise etkisi olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca topluluk katılımı ile marka güveninin marka bağlılığı üzerinde etkisi olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Sosyal Medya Pazarlaması, Marka, Marka Bağlılığı The fast and interactive communication of social media has influences on not only personal use, but corporate use too. Corporations adjust their marketing operations due to this new communication model. Thus they have reached their target market easier with social media marketing and maintained a more productive communication network.This study presents the effects of the benefits of social media marketing on consumer brand commitment. In addition to the first part of the thesis containing the descriptions of social media and social media marketing; the hedonic, social, psychological, functional and monetary benefits that social media provides to consumer have been also analyzed. In the second part of the thesis, brand and brand commitment is examined along with sub-topics. In the research part, which is the last section, a survey is conducted with 385 native tourists and the results are analyzed with SPSS program. According to the results; functional, social and monetary benefits are affected, but hedonic and psychological benefits are not. Also it is understood that community participation and brand trust affect brand commitmentKeywords: Social Media, Social Media Marketing, Brand, Brand Commitment
Collections