Show simple item record

dc.contributor.advisorÇankaya, İbrahim Halil
dc.contributor.authorDağ, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:41Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:41Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690933
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 2012 yılında yürürlüğe giren 6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun çerçevesinde 2012-2013 öğretim yılında ilkokula başlayan 60-66 aylık - 69 aylık ve üzeri öğrencilerin 2015-2016 öğretim yılının birinci dönemindeki akademik başarı ve sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın yöntemi karma yöntemdir. Çalışmanın evrenini, 2015-2016 öğretim yılında Adıyaman İli Sincik İlçesinde dördüncü sınıfa devam eden 483 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrenciler içerisinde; 60-66 aylıkken birinci sınıfa başlayan 74, 69 ay ve üzeri 409 öğrenci bulunmaktadır. 60-66 aylık 74 öğrenciye, cinsiyetleri ve yaşları eşit olacak şekilde kura yöntemiyle 69 ve üzeri aylık grup tespiti yapılmıştır. Veri toplama araçları olarak Türkçe-Matematik-Sosyal Bilgiler-Fen Bilgisi-İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri ile ilgili hazırlanan becerisi testleri, sosyal beceri durumlarını ölçmek için hazırlanan sosyal beceri envanteri ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin başarı düzeyleri ile ilgili olarak birinci-ikinci-üçüncü sınıfta almış oldukları Türkçe, Matematik ve Hayat Bilgisi not ortalamaları, dördüncü sınıfın birinci döneminde Türkçe-Matematik-Sosyal Bilgiler-Fen Bilgisi-İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden almış oldukları not ortalamaları e-okul sisteminden alınmıştır. Öğrencilere Türkçe-Matematik-Sosyal Bilgiler-Fen Bilgisi-İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden birinci dönem konularını kapsayacak şekilde hazırlanmış testler uygulanmıştır. Türkçe-Matematik-Sosyal Bilgiler-Fen Bilgisi-İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinden hazırlanan testler 148 öğrenciye uygulanmış ve tamamından dönüt alınmıştır. Testler, dördüncü sınıfın birinci döneminde işlenmesi gereken konuları kapsayacak şekilde her dersten 20' şer sorudan oluşmaktadır. Testlerin analizinde öğrencilerin her bir maddeye verdikleri doğru cevaplar beş puan, yanlış ve boş bırakılan cevaplar sıfır puan olarak değerlendirilmiş, bu şekilde öğrencilerin elde ettiği toplam puana ulaşılmıştır. Her iki testin uygulandığı ortam, öğrencilerin birbirlerinin cevaplarından etkilenmeyeceği şekilde ayrı sınıflarda ve her sırada birer öğrenci oturacak şekilde düzenlenmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin yaşlarının öğrencilerin akademik ve sosyal becerilere sahip olma düzeyleri üzerinde doğrudan bir ilişkisinin var olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Nicel veri analizleri göstermiştir ki; 60-66 aylıkken ilkokula başlayan öğrencilerin akademik başarı becerilerini kazanım düzeyleri, dört yıl boyunca sürekli olarak 69 ay ve üzeri öğrencilerin gerisinde kalmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin analizinden elde edilen bulgulara göre, 60-66 aylık çocukların bilişsel, duyuşsal ve fiziksel olgunluğa ulaşmamış olmaları sebebiyle ilkokul birinci sınıfa başlamalarının uygun olmadığı görüşü ortaya çıkmıştır. Ayrıca 60-66 aylıkken birinci sınıfa başlayan çocukların her halükarda okumaya geçtikleri, ancak yazma konusunda el kasları gelişmediği için yazılarının çok kötü olduğu; dersteki dikkatlerinin, sosyalleşme düzeylerinin ve akademik başarılarının 69 ve üzeri aylık öğrencilerden düşük seviyede olduğu katılımcıların ortak görüşü olarak ortaya çıkmıştır. Anahtar kelimeler: 12 Yıllık Zorunlu Eğitim Sistemi, Okula Başlama, Akademik Başarı Düzeyi, Sosyal Beceri Düzeyi
dc.description.abstractThe aim of this study is to compare academic achievements and social skill levels between students who started attending to school in 2012-2013 academic year some of whom were 69 months old or older and some of whom were between the ages of 60 to 66 months old as part of the 6287 numbered Law about Amending Primary Education and Training Law and Certain Laws that became effective in 2012 years. The study was conducted in the first term of 2015-2016 academic year. It is thought that the results of this study will be beneficial in taking into account children's cognitive, affective, psychomotor and social developments in future plans in education field. The method of research is mixed method. The universe of the study consists of 546 fourth grade students who attend to school in Sincik district of Adıyaman during 2015-2016 academic year. Among these students there are 74 students who started school when they were 60-66 months old and 409 students who were 69 months old or older. One group is 60-66 month-old 74 students and the other group is determined to be equal in gender and age from the 69 month-old or older students by drawing lots. Skill tests prepared for Turkish, Mathematics, Social Studies, Science, English and Religious Culture and Moral Knowledge lessons, Social Skill Scale to evaluate social skill levels of the students and semi-structured interview form were used to collect data. Also the information about grade point averages of these students' first, second and third grade Turkish, Mathematics and Social Studies lessons and their grade point averages of Turkish, Mathematics, Social Studies, Science, English and Religious Culture and Moral Knowledge lessons in the first term of fourth grade was obtained from the e-school information system. Students completed tests concerning first term subjects of Turkish, Mathematics, Social Studies, Science, English and Religious Culture and Moral Knowledge lessons. Those tests on Turkish, Mathematics, Social Studies, Science, English and Religious Culture and Moral Knowledge lessons were implemented to 148 students and feedback was received from all of them. Tests were prepared to contain 20 questions for each lesson about the subjects that had to be covered in the first term of fourth grade. While analysing the tests, students received 5 points for each right answer and 0 points for wrong answers or for the questions they didn't answer. The final scores were calculated in this way. Both tests were implemented in the same classroom, in an environment where only one student was seated in each desk, so students weren't affected by each other's answers. It was concluded that the ages of students in this study have a direct relation on their academic and social skill levels. Analysis of quantitative data shows that academic achievement skill acquisitions of students who started school when they were 60-66 months old is continuously below those who started school when they were 69 months old or older during the first four year of their education. According to qualitative data analysis, findings 60-66 months old children doesn't reach cognitive, affective or physical maturity to start school so the view that it is not favourable for them to start first grade came to light. Another common view emerged from this study was that students who start school when they are 60-66 months old will learn how to read in any case but because of their hand muscles' not being ready yet their hand writing is very bad and their attention during the lessons, socializing levels and academic achievements are below those students who started school when they are 69 months old or older. Keywords: 12-Year Compulsory Education System, School Maturity, Academic Achievement Level, Social Skill Level en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı yaşlarda ilkokula başlayan çocukların akademik başarı ve sosyal beceri düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of academic achievement and social skill levels of students who starting primary school in different ages
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSocial skills training
dc.identifier.yokid10138475
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459575
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess