İlkokul ve ortaokullardaki okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilk ve ortaokul yönetici ve öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumları incelenmektedir. Bu araştırma, Uşak ilinde ilk ve orta okullardaki yönetici ve öğretmenlere, 2015-2016 eğitim yılında uygulanmıştır. Araştırmaya katılan toplam kişi sayısı 409 olmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak, Özbaba (2000) tarafından derlenen Kaynaştırmaya Yönelik Tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada 409 katılımcı verisi kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde ve frekans bilgileri verilmiştir. Daha sonra ölçeğin geçerliliği ve güvenilirliği test edilmiştir. Geçerlilik analizi sonunda, ölçeğin 7 boyutu saptanmıştır. Güvenilirlik katsayısı 0.788 olarak tespit edilmiştir. Ayrıca farklılık ve ilişki analizleri ile kaynaştırma yönelik tutum ile bağımsız değişkenler karşılaştırılmıştır. Araştırmaya katılan bireylerin, kaynaştırma eğitimine yönelik tutumunun yaşına, medeni durumuna ve göreve göre bakıldığında farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>0.05). Kaynaştırma eğitimine yönelik tutumun; kişinin cinsiyetine, eğitim düzeyi ve görev süresine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p<0.05). Aynı zamanda, kaynaştırma eğitimine yönelik tutum ile özel gereksinimli öğrencilerin hassas özellikleri, kaynaştırma sınıfının hassas yönleri, kaynaştırma eğitiminin özellikleri, özel eğitim gerektiren öğrencilerin korunması, özel eğitimin özellikleri, özel gereksinimli öğrencilerin sosyalleşmesi ve kaynaştırma eğitiminin gerekliliği konuları arasında, 0.01 anlamlılık düzeyinde pozitif yönlü ilişki bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Kaynaştırma, kaynaştırma eğitimi, kaynaştırma tutumları, öğretmen tutumları, yönetici tutumları. In this study, attitudes towards inclusion of primary school teachers and administrators are examined. Research were applied administrators and teachers in primary and secondary school level in the province of Usak, in 2015-2016 school year, The total number of people surveyed were 409. In the study, Attitude Scale Towards Mainstreaming compiled by Özbaba (2000) is used as the data collection tool. 409 participant data is used.Percentage and frequency information of the data is given. Then, the validity and reliability of the scale was tested. The results of validity analysis for the scale have been identified as consists of 7 sizes. The reliability coefficient of the scale was 0.788. Moreover, the differences and correlation analyzes were compared with attitudes towards mainstreaming arguments.There was no difference (p>0.05) the attitudes of the individuals towards integration, according to age, marital status and task. There was a difference (p<0.05) the attitudes of the individuals towards integration, according to gender, level of education and duration of duty. At the same time, 0.01 level of significance positive relationship was found between attitudes towards inclusion and precision characteristics of students with disabilities, vulnerable aspects of mainstream classes, properties of mainstream education, protection of students requiring special education, special education facilities, socialization of the students with disabilities, the necessity of inclusive education.Keywords: Inclusion, inclusive education, mainstream attitudes, teacher attitude, the attitude of managers.
Collections