İnsan fiillerinin Allah`a isnadı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kelâm ilminde kulların fiilleri denildiği zaman, genelde kul fiilinin yaratıcısı mıdır değil midir? Sorusu gündeme gelmiş ve bu husus her zaman tartışma konusu olmuştur. Fakat çalışmamızda bu konudan ziyade kulların fiillerinin Allah'a isnat edilmesindeki sebeplerin ne olabileceğini incelemeye gayret gösterdik. Ayrıca; Kur'ân-ı Kerîm'de kullanılan tanrı merkezli dil neden kullanılmıştır, bunun araştırmasını yaptık. Çalışmamız girişle beraber üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde; `Kulların Fiillerinin` îtikâdî mezheplerin teşekkül etmesinden beri tartışıla gelmiş bir konu oluşundan bahsettik. Birinci bölümde; yaratıcının âlem ve insanla olan ilişkisini ve insanın mahiyetini incelemeye çalıştık. Özellikle insanın Kur'ân-ı Kerîm'de anlatılan özelliklerinden yola çıkarak insanın sorumlu bir varlık olduğunu tespit ettik. Beşerin sorumlu olmasından yola çıkarak, kendisinin fiilleriyle alakalı olup, Allah'a izâfe edilen eylemlerini farklı bir şekilde anlamamız gerektiğinin farkına vardık. İkinci bölümde, kulların fiillerinin Allah'a isnat edilmesinin hikmetlerini, sebeplerini araştırdık. Üçüncü bölümde; kelâm ilminin konuları arasında olan `efâlu'l-ibâd` kısmını, âyetler ışığında işleyip, birinci ve ikinci bölümde anlatılanları örneklendirme yoluyla işlediğimiz bir bölüm olmuştur. The acts of the servants have been controversial since the time of the formation of sects. When the acts of the servants are mentioned in theology of Kalam ,the subject whether servants are the creator of their acts or not has been discussed. In this study, we have tried to examine the reasons for the attributing of the acts of servants to Allah rather than this subject. Also we searched reason why the God-centered language used in the Holy Quran? Our study consists of three parts with introduction. In the introduction part; We have talked about the fact that the Acts of the Servants have been a controversial issue since the formation of sects.. In the first part; we tried to examine the creator's relationship with the world and human and the nature of human. We have determined that human being is a responsible entity, especially based on the characteristics of human being described in the Holy Quran. Based on the fact that human beings are responsible for their own acts, we realized that we need to understand their actions which are attributed to Allah in a different way. In the second part, we have investigated the wisdom and the reasons why the acts of servants are attributed to Allah. In the third section; `efâlu'l-ibâd`, which is one of the subjects of theology, has been studied in the light of verses and exemplified in the first and second parts.
Collections