İdari reform bağlamında 1980 sonrası Türk kamu bürokrasisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma; küresel ölçekte kamu yönetimi değerler dizisinde gerçekleşen farklılaşmalar çerçevesinde yaşanan gelişmelerin, Türk kamu yönetimine yansımalarını irdelemeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda 'geleneksel kamu yönetiminde' 1970'ler ve özellikle 1980 sonrası yaşanan gelişmeler; başta idari reformlar olmak üzere, 'Türk kamu yönetimi' ekseninde değerlendirilmiştir. Geleneksel kamu yönetimi Weber, Wilson ve Taylor etrafında büyük oranda şekillenmiştir. Büroların yönetimi, kamu yönetimi gibi anlamları karşılayan bürokrasi kavramı üzerinde Weber'in gerçekleştirdiği çalışmalar geleneksel kamu yönetiminde önemli bir yere sahiptir. Özellikle 20.yy son çeyreğinde yaşanan gelişmeler hem Weber bürokrasisinin hantal, verimsiz, kuralcı ve detaycı niteliklerinin hem de refah devleti anlayışının belirgin biçimde eleştirilmesine yol açmıştır. Diğer taraftan 1980 sonrası küreselleşmenin ivmelenen yükselişi ile birlikte ağırlığını giderek hissettiren küresel rekabet; ülke özelinde, başta Türk kamu bürokrasisi olmak üzere farklı başlıklarda reformlara duyulan ihtiyacı arttırmıştır. Zira bürokrasiye yönelik değişim, dönüşüm ve farklılaşmada küresel ve özellikle kapitalist beslenme kanallarının ilgili değişim, dönüşüm ve farklılaşmayı şekillendirebilen bir etkisi söz konusudur. Bu bağlamda 1980 sonrası Türk kamu bürokrasisinde yaşanan gelişmeler ilgili kapsam ve çalışma amacı doğrultusunda analiz edilmiştir. Çalışma bir bütün olarak değerlendirildiğinde küresel anlamda geleneksel kamu yönetiminde yaşanan farklılaşma ve ayrışmanın, ulusal ölçekte Türk kamu yönetimine yansıdığı ve özellikle 1980 sonrası yaşanan çeşitli gelişmeler ve idari reformların yönünün belirlenmesinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The study aims to examine the reflections of the developments experienced in the diversification of public administration values on the global scale to Turkish public administration. In this respect, 'developments in traditional public administration' in the 1970s and especially after the 1980; have been evaluated on the axis of 'Turkish public administration', especially concerning administrative reforms. Traditional public administration has been shaped around Weber, Wilson and Taylor. Weber's work on the concept of bureaucracy, which meets the meanings of public administration and public administration, has an important place in traditional public administration. Especially the developments in the last quarter of the 20 th century led to the criticism of the bulky, inefficient, normative and detailed qualities of the Weber bureaucracy as well as the welfare state. On the other hand, global competition, which gradually felt the weight of globalization after the 1980, with its accelerating rise, it has increased the need for reforms in different countries, especially in the Turkish public administration. For bureaucratic change, transformation and differentiation, global, and especially capitalist nutrition channels have an effect that can shape the related change, transformation and differentiation. In this context, the developments experienced in Turkish public administration after 1980 were analyzed in terms of scope and study purpose. When the study is considered as a whole, it is concluded that the differentiation and differentiation in the traditional sense of public administration in the global sense are reflected in the Turkish public administration at national level and especially in determining the direction of various developments and administrative reforms that took place after the 1980s.
Collections