Görsel eğitim materyali olan infografklerin fen bilimleri öğretiminde akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri dersi `Elektrik Devreleri` ünitesinde infografikler ile işlenen derslerin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılının 2. döneminde Bayburt ili Demirözü ilçesinde bulunan MEB'e bağlı Demirözü İmam Hatip Ortaokulunun iki ayrı 7. Sınıfında öğrenim gören toplam 54 öğrencisi oluşturmaktadır. Sınıflardan biri deney grubu (n=27) olarak, diğeri ise kontrol grubu (n=27) olarak rastgele seçilmiştir. Araştırmada deney grubu öğrencileriyle infografikler ile öğrenim sürdürülürken, kontrol grubunda dersler, Fen Bilimleri dersi öğretim programında öngörülen kazanımlara uygun öğretim yöntem ve tekniklerine göre yürütülmüştür. Uygulama öncesinde ve sonrasında, veri toplama aracı olarak Elektrik Devreleri Başarı Testi (EDBT) deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanmıştır. Veriler SPSS 21 programıyla değerlendirilmiştir. Araştırmanın hipotezlerini sınamak amacıyla bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Ön testlerden elde edilen veriler değerlendirilmiş olup grupların denk olduğu görülmüştür. Yapılan istatistiki çalışmalar sonucunda; deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanan EDBT son test verilerinden infografikler ile fen bilimleri dersi işlemenin fen bilimleri öğretim programında önerilen metotlara kıyasla anlamlı bir fark oluşturmadığı dolayısı ile görsel öğrenme materyali olan infografiklerin derslerde kullanımının etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this research is to examine the past academic success of the courses that are taught with infographics in the `Electrical Circuits` unit of the 7th grade Science lesson in secondary school. In the study, the sample of semi-experimental pattern system research with pre-test-post-test control group, which is one of the quantitative research methods, was ranked 2nd in the 2018-2019 education-teaching rooms. The number of students in two different 7th grade students of Demirözü İmam Hatip Secondary School, which is located in Demirözü district of Bayburt province It opens. One of the classes was randomly selected as the experimental group (n = 27) and the other as the control group (n = 27). In the research, the experimental group learns about the development, while the learning process continues, the control system courses, Science course curriculum, prefers to arrange according to the methods and techniques appropriate to the future gains. Application development and planning, Electrical Circuits Achievement Test (EDBT) was applied to experimental and control group planning as data collection tool. Data were evaluated by SPSS 21. Independent classes in testing the hypotheses of the research. The results obtained from the preliminary tests were evaluated and the groups were found to be equivalent. Structured statistics generation plan; From the EDBT posttest data based on experimental and control group planning, it was concluded that the use of infographics which are visual planning material in the lessons due to a method of difference planning process based on the methods found in science curriculum of infographics and science course processing.
Collections