Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerle ilgili aile görüşlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenme güçlüğü, Türkiye'de öğrenme öğretme sürecinde adı sıklıkla duyulmasına rağmen kavram yanılgılarının olduğu ve yeterince bilinmeyen bir özel eğitim alanıdır. Bu araştırmada aile görüşlerine göre ilkokulda öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin karşılaştıkları sorunların incelenmesi amaçlanmıştır.Bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılında İstanbul ilinin Küçükçekmece ve Avcılar ilçelerinde ilkokulda öğrenim gören, öğrenme güçlüğü tanısı almış 15 öğrencinin ailesi oluşturmuştur. Bu araştırmanın verileri, çalışma grubunda yer alan öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin aileleri ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir.Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin tanılama sürecinin sınıf öğretmeninin fark etmesiyle başladığı tespit edilmiştir. Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilere mevzuattan ve tanılama sürecinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle üst sınıflarda `Öğrenme Güçlüğü` tanısı konulabildiği belirlenmiştir. Bu öğrencilerin en çok okuma yazma alanında öğrenme güçlüğü yaşadığı tespit edilmiştir. Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlamadığı görülmüştür. Okul idaresi ve rehberlik servisinin mevzuatta yer alan rutin uygulamaların dışında sorunun çözümüne yönelik bir çalışma yapmadıkları belirlenmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı'nın tanılama sistemindeki modülden kaynaklanan nedenlerle öğrenme güçlüğü yaşayan bazı öğrencilere ` Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizlik` tanısı konulduğu belirlenmiştir. Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin, öğretmen ve arkadaşları tarafından sosyal kabulünün gerçekleştiği görülmüştür. Aynı sınıfta öğrenim gören ve çocuğu öğrenme güçlüğü yaşamayan veliler tarafından ise sosyal yalıtıma maruz kaldığı tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenleri, okul öncesi öğretmenleri ve ailelerin öğrenme güçlüğüne yönelik farkındalıklarının artırılması ve bilgilendirilmesi önerilmiştir. Learning difficulties, learning and teaching process in Turkey despite the name often heard misconceptions and that is enough of an unknown field of special education. In this study, it was aimed to investigate the problems faced by students who have difficulties in learning in primary school according to their family views.In this study, a descriptive scanning model was used. In the study, one-way case pattern was used as the internal qualitative research patterns.The working group of the study formed a family of 15 students in primary school in the provinces of Küçükçekmece and Avcılar in Istanbul in the academic year 2016-2017, who had a learning disability. The data of this study were obtained by a semi-structured interview technique with the families of the students with learning disabilities in the study group.It has been found that the students who have learning difficulties start the process of diagnosis by recognition of the class teacher. It has been determined that students who have learning difficulties can be recognized as `Learning Disability` in the upper classes because of the problems arising from the legislation and the process of diagnosis. It was determined that these students had the most learning difficulties in literacy area. It has been seen that the teachers of students with learning disabilities did not prepare an individualized education program. It has been determined that the school administration and guidance services have not conducted a study to solve the problem other than routine practices in the legislation. It has been determined that some students who have learning disabilities due to the reasons of the module in the diagnosis system of the Ministry of National Education have a diagnosis of `Mental Disability at Mild Level`. Social acceptance has been realized by students, teachers and friends who have learning difficulties. It has been found that students who are studying in the same class and who are not experiencing a child learning disability are exposed to social isolation by their parents. It is proposed to raise awareness of classroom teachers, pre-school teachers and families about learning difficulties and to inform them.
Collections