Stratejik yönetimde misyon ve vizyon ifadelerinin önemi: Türkiye ve Japonya karşılaştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmelerin başarılı olabilmesi, ayakta kalmaları ve güçlü rekabet edebilmeleri için stratejik olarak yönetilmeleri, stratejik olarak doğru yönetilmek içinde bu alandaki ifadeleri iyi oluşturmaları oldukça önemlidir. Bu bakımdan başarılı işletmelerin misyon ve vizyon ifadelerinin incelenmesi bakımından çalışmanın önemi yadsınamaz.Bu çalışmanın amacı, işletmelerin stratejik yönetiminde misyon ve vizyon ifadelerinin önemi ile birlikte işletmelerde kullanım şekli ve bu ifadelerde bulunması gerekli unsurlara ne derece yer verildiği konusunda detaylı analiz yapmak, Türk-Japon başarılı işletmelerini bu yönden karşılaştırmaktır. Özellikle işletmelerde misyon ve vizyon ifadeleri oluşturulurken bulundurulması gereken unsurlar konusundaki anlam karmaşasını gidermek ve bu ifadelerin gerçek değerini bulması yönünde bir çalışma yapmaktır.Kapsam olarak sadece vizyon ve misyon ifadeleri ele alınmıştır. Nitel içerik analizi ve yorumlama yöntemine başvurulmuştur. Çalışma evrenini İstanbul Sanayi Odası 2015 yılı ilk 500 işletmesi ile Japan Times 2015 yılı ilk 200 işletmesi oluşturmaktadır. Bu işletmelerden ilk 100'e girme başarısını göstermiş işletmeler incelenmektedir. Elde edilen bu veriler ışığında içerik analizi ile iki ülke arasında karşılaştırma yapılarak, tablo ve grafikler ile desteklenmektedir. Çalışmanın stratejik yönetim alanında çalışan araştırmacı ve akademisyenlere yararlı olması beklenmektedir. Çalışmada Türk ve Japon işletmelerce misyon ifadesinde felsefe, ürün/hizmet, işletme yetkinliği ve müşteri unsurlarına yarıdan fazla işletme yer vermektedir. Ancak yer/pazar, teknoloji, kârlılık/büyüme/süreklilik, sosyal sorumluluk ve çalışanlar unsuru geri planda kalmıştır. Vizyon için ise; özgün olma, yönetim felsefesi, gelecek odaklı olma ve işletme imajı önemli görülürken, ilham verici olma ile çekici olma unsurları geri planda kalmıştır. Sonuç olarak Türk ve Japon işletmelerinin misyon ve vizyon ifadelerini oluştururken yer alması gerekli görülen unsurlar konusunda eksiklikler ve karmaşıklık gözlemlenmiştir. Anahtar kelimeler: Strateji, Stratejik Yönetim, Misyon, Vizyon, İçerik Analizi It is important for businesses to be strategically managed and form statements in this field in order to survive and compete effectively. In this regard, the assessment of mission and vision statements of successful enterprises is crucial.The aim of this study is the importance of mission and vision statements of enterprises in strategic management, the way of use them in enterprises, to make detailed analysis about the extent of the required issues in the statements and to compare Turkish and Japanese enterprises from this perspective. Especially, while creating mission and vision expressions in enterprises, it has been tried to find out the true value of these expressions and to eliminate the ambiguity about the elements to be used.In this study, only the vision and mission statements has been covered. Qualitative content analysis and interpretation method have been applied. 500 leading enterprises of the Istanbul Chamber of Industry in 2015 and 200 enterprises of Japan Times in 2015 form the basis of this study. Of all these enterprises, the ones which were able to enter the top 100 have been evaluated. In the light of the data obtained , the study is supported by tables and graphs by comparing two countries with content analysis. In the study, the Turkish and Japanese business mission statement includes philosophy, product / service, business competence and more than half of the business elements to the customer. However, the place / market, technology, profitability / growth / continuity, social responsibility and employee element are backward. For the vision; originality, management philosophy, future-orientedness and business image are important, the elements of being inspirational and attractive are back on the planet. The study is expected to be useful for the researchers and the scholars working in the field of strategic management. In conclusion, the deficiencies and complexity regarding the elements required while forming the mission and vision statements of Turkish and Japanese enterprises have been observed.Keywords: Strategy, Strategic Management, Mission, Vision, Content Analysis
Collections