Kur`ânî değerler perspektifinde sosyal bilgiler öğretim programındaki değerlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, bir değer araştırmasıdır. Araştırma süresince 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda öğrencilere kazandırılmak istenen değerlerin Kur'ânî karşılıkları tespit edilmiştir. Bununla birlikte Kur'an'da insanlara kazandırılmak istenen fakat 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda bulunmayan değerler de ayrıca ortaya çıkarılmıştır. Çalışma, bir nitel araştırma olarak desenlenmiştir. Bu nedenle doküman incelemesi yapılarak betimsel analiz ile elde edilen veriler yorumlanmıştır. İncelenen dokümanlar; Diyânet İşleri Başkanlığı tarafından basılan Kur'an meali, 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve konu ile alâkadar olan Türkçe kaynaklardır.Araştırmanın sonuçlarına göre; 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda bulunan âdil olma değerinin 25, âile birliğine önem verme değerinin 27, özgürlük ve bağımsızlık değerinin 11, barış değerinin 6, bilimsellik değerinin 13, çalışkanlık değerinin 11, dayanışma değerinin 16, duyarlılık değerinin 8, dürüstlük değerinin 14, estetik değerinin 21, hoşgörü değerinin 6, misâfirperverlik değerinin 3, sağlıklı olmaya önem verme değerinin 13, saygı değerinin 20, sevgi değerinin 7, sorumluluk değerinin 13, temizlik değerinin 25, vatanseverlik değerinin 2 ve yardımseverlik değerinin 8 âyet karşılığı tespit edilmiştir. 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'ndaki değerlerin toplam 249 âyet karşılığı bulunmuştur. Bununla birlikte Kur'an'da yer alıp 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'nda bulunmayan 35 değer tespit edilmiştir. Bu 35 değeri işâret eden toplam âyet sayısı ise 922 olarak bulunmuştur. This research is a value research. In the 2005 Social Studies Curriculum, which is still valid during the research period, the values in the Qur'an have been determined for the values to be given to the students. However, in the Qur'an, values that are desired to be given to people but not found in the 2005 Social Studies Curriculum were also revealed. The study was designed as a qualitative research. For this reason, document analysis and interpretation of data obtained by descriptive analysis are interpreted. The documents examined; Qur'an translation published by the Presidency of Religious Affairs, 2005 Social Studies Curriculum and the Turkish sources that are relevant to the subject.If we summarize the results of the research; In social studies curriculum in 2005, 25 values of the fair, 27 values of family, 11 values of liberty and independence, 6 values of peace, 13 values of scientific, 11 values of diligence, 16 values of solidarity, 8 values of sensibility, 14 values of honesty, 21 values of aesthetic, 6 values of tolerance, 3 value of hospitality, 13 values of respect for health, 20 values of respect, 7 values of love, 13 values of responsibility, 25 values of cleanliness, 2 values of patriotism and 8 values of benevolence were determined. A total of 249 verses were found in the 2005 Social Studies Curriculum. Nevertheless, 35 values were found in the Qur'an and not found in the 2005 Social Studies Curriculum. The total number of verses pointing to these 35 values is 922.
Collections