8. sınıf T.C. İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi konularının anlatılmasında sözlü tarih metodunun kullanımına yönelik öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bir yöntem olarak sözlü tarih metodun kullanımına ilişkin Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunda İstanbul ili Beykoz ilçesi devlet okullarında görev yapmakta olan, 13 Sosyal Bilgiler öğretmeni yer almıştır. Bu araştırmada katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme tekniklerinden biri olan ''uygun örneklem'' tekniği tercih edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlere açık uçlu sorular sorularak nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış mülakat uygulanmıştır. Çalışma sonunda mülakat sorularına verilen cevaplar, daha önce konu üzerinde edinilen bilgiler ışığında betimsel olarak yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçları desteklemek amacıyla öğretmenlerin görüşlerinden doğrudan alıntılara yer verilmiştir. Gizlilik esası gereği araştırmaya katılan öğretmenlerin gerçek isimleri kullanılmamış, bunun yerine ''Ö1, Ö2'' gibi kodlar kullanılmıştır.Görüşme sırasında Sosyal Bilgiler öğretmenlerine; sözlü tarih hakkındaki görüşleri, sözlü tarihin 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde kullanılmasına yönelik görüşleri, 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde sözlü tarih metodunu kullanıp kullanmadıkları, sözlü tarih metodunun kullanılmasının öğrencilere ne gibi katkılarının olduğu, 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde sözlü tarih metodunu kullanırken herhangi bir sorun ile karşılaşıp karşılaşmadıkları ile ilgili sorular yöneltilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin sözlü tarih metodu hakkında temel bilgilere sahip oldukları, sözlü tarih metodu hakkında olumlu düşüncelere sahip oldukları, 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde sözlü tarih metodunun kullanılması gerektiği ve çoğu öğretmenin derslerinde sözlü tarih metoduna yer vermeye çalıştığı, sözlü tarih metodunun kullanılmasının öğrenciye olumlu yönde katkılarının olduğu, sözlü tarih metodunun tarih öğretimine katkılarının olduğu ve 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde sözlü tarih metodunun kullanımının sınırlılıkları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda problemin çözümüne ilişkin önerilere yer verilmiştir. This thesis has made to define the elementary school social studies teacher's thoughts about using oral history method as a technique in 8th grade revolution history of Turkish Republic and Kemalism lesson. This study's sample group has been occurred 13 social studies teachers who work at public schools in Beykoz district in the city of İstanbul. It is preferred 'suitable sampling' method which is one of the methods of non-probabilistic sampling in this research to determine participants. Open ended questions has been asked to the research participating teachers and semi-structured interview which is one of the data collection methods of qualitative research was used. The answers to the interview questions have been interpreted in a descriptive way in the light of former information of the subject at the end of the study. In order to support gaining results there has been original quotes from the teachers' opinion. Due to privacy principle, instead of research participant teachers' real names, codes like Ö1, Ö2 was used.During the interview questions have been asked to the elementary school social studies teachers about their opinion regarding to oral history, the use of oral history in 8th grade revolution history of Turkish Republic and Kemalism lesson, whether or not they using oral history methods in their 8th grade revolution history of Turkish Republic and Kemalism lesson, how the use of the oral history method contributes to the students, whether or not they confront any problems while using oral history method in 8th grade revolution history of Turkish Republic and Kemalism lesson.According to research findings it has been seen that; elementary school social studies teachers have fundamental knowledge about oral history method, they have positive thoughts about oral history method, oral history method should be used in 8th grade revolution history of Turkish Republic and Kemalism lesson and most of the teachers try to use oral history method, the use of oral history method contributes to students positively, oral history method has contribution to history education and the use of oral history method in 8th grade revolution history of Turkish Republic and Kemalism lesson has constrains. In the direction of the findings that was gained from the end of the research, there has been made suggestions about the solve of the problems.
Collections