Avrupa Birliği`ne uyum sürecinde kamu yönetimi reformları: Türkiye ve Polonya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu yönetiminde Avrupalılaşma çerçevesinde Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkelerde olduğu gibi aday ülkelerde de önemli reformlar yapılmıştır. Bu çalışmada, bir eski Doğu Bloku ülkesi ve AB üyesi olan Polonya ile Birliğe aday ülke statüsünde olan Türkiye'nin AB'ye uyum sürecinde yapmış oldukları kamu yönetimi reformları incelenmektedir. İkincil kaynakların karşılaştırmalı bir yöntemle analiz edildiği çalışmada, her iki ülkeye ilişkin kamu personel yönetimi, e-devlet, kamu mali yönetimi, etik yönetim, yerel yönetimler, bölgesel kalkınma ve ombudsmanlık kategorileri kapsamındaki reform alanları değerlendirilmektedir. Bunun yanı sıra her iki ülkede de ön plana çıkan kamu yönetimi reform ilkeleri belirtilmekte ve AB tarafından yayınlanan raporlar, Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat) verileri, uluslararası kuruluşların yayınladığı endeksler ışığında reform çalışmalarının başarıları değerlendirilmektedir. Çalışmanın sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: Her iki ülkede yürütülen reform alanları ve reformlara temel oluşturan ilkelerde benzerlik bulunmaktadır. Özellikle, AB tarafından verilen mali yardımların denetimini kolaylaştırmayı amaçlayan kamu mali yönetimi reformlarında benzerlik bulunmaktadır. Türkiye'de, bölgesel politikalar alanında gerçekleştirilen reformlar biçimsel ve kurumsal düzeyde kalırken; Polonya'da ise, bölgesel kalkınma kapsamında sergilenen performans AB ülkeleri ortalamasının altında kalmıştır. Son olarak; AB'ye hâkim olan kamu yönetimi anlayışı, hem Türk hem de Polonya kamu yönetimi sistemini yakından etkilemiştir. Her ikisi de köklü bir tarihe ve devlet geleneğine sahip olan Türkiye'de ve Polonya'da kamu yönetimi alanında yürütülen reformlar, her iki ülkenin kamu yönetimi yapısını benzeştirmektedir.Anahtar Kelimeler: Avrupa Birliği, Türkiye, Polonya, Kamu Yönetimi Reformu Significant reforms have been made in the candidate countries as well as in the European Union (EU) countries in the context of Europeanization in public administration. In this study, Poland's, an EU member and an old Eastern Bloc country, and Turkey's, an EU candidate, public administration reforms they have done in the process of EU harmonization being examined. In the comparative analysis of the secondary sources, the reform areas of both countries are considered, including public personnel management, e-government, public financial management, ethical management, local governments, regional development and ombudsman categories. In addition to this, both countries have public administration reform policies outlined in the foreground and assess the success of reform studies in the light of the reports issued by the EU, the data of the European Statistical Office (Eurostat), and the indices published by international organizations.At the end of the study, the following findings were obtained: There are similarities in the principles underlying reform areas and reforms carried out in both countries. In particular, there is a similarity in public financial management reforms aimed at facilitating the supervision of financial assistance provided by the EU. In Turkey, reforms carried out in the field of regional policy while staying in the formal and institutional levels; In Poland, performance in the context of regional development has remained below the EU average. Finally; the public administration comprehension dominating the EU has affected both the Turkish and Polish public administration system. In Turkey and Poland which have a long history and state tradition, because of public administration reforms, the public administration structure of both countries is similar.Keywords: European Union, Turkey, Poland, the Public Administration Reform
Collections