Show simple item record

dc.contributor.advisorSoba, Mustafa
dc.contributor.authorTemel, Esra
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:05Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690487
dc.description.abstractTüketici ile marka arasında duygusal anlamda oluşan bağ marka aşkı olarak değerlendirilmektedir. Tüketicilerin markaya aşkla bağlanması marka ile ilişkilerini uzun süreli olarak devam ettirmesini sağlamaktadır. İşletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri için oluşan bu bağ önem taşımaktadır. Tüketici ile marka arasında oluşan marka aşkının güçlü olması, tüketicilerin kendi markalarının rakip işletme markalarından güvenli olması ve işletmelerin kendilerini değiştirerek yeniliklere açık olmasına bağlıdır. İşletmeler güçlü bağı sağladıklarında tüketici memnuniyeti, yeniden satın alma niyeti ve başkalarına tavsiye etme davranışı sağlanmaktadır. Bu çalışmada marka aşkı, marka memnuniyeti ve marka sadakatinin etkilerinin tespit edilmesi için Uşak Üniversitesi (akademik personel ve idari personel) çalışanları arasından kolayda örnekle yöntemi ile belirlenen bir kitle üzerinde saha çalışması yürütülmüştür. Anket sonuçlarının analizi SPSS 23 ve AMOS 18 programları ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, marka aşkının, marka memnuniyeti; marka memnuniyetinin ise marka sadakatinin boyutları olan tekrar satın alma niyeti ve başkalarına tavsiye niyeti üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractThe emotional bond built between a consumer and a brand is called `brand love`. That the consumers attach themselves to the brand by love makes their relationship with the brand continue for a long term. This bond is of great importance in that the business can maintain their existence. Whether this brand love will be strong enough or not depends on the fact that consumers' own brand is more reliable than its rivals and that the business is open to innovation and change. When the business proves this strong bond, consumer satisfaction, the intention of repurchasing and offering it to others will be inevitable. In this study, a field survey was conducted among the staff of Usak University (academic staff and administrative staff) who were determined by sampling method in order to detect the effects of brand love, brand satisfaction and brand loyalty. The analysis of the results were carried out by the programmes of SPSS 23 and AMOS 18. The findings indicate that brand love has a positive effect on brand satisfaction and that brand satisfaction influence repurchasing and offering the brand positively which are the dimensions of brand loyalty.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerde marka aşkının marka memnuniyeti ve marka sadakatine etkisi: Uşak Üniversitesi çalışanları örneği
dc.title.alternativeThe effect of consumer's brand love on brand satisfaction and brand loyalty: A sample for staff in Uşak University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-23
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity personnel
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand love
dc.subject.ytmBrand loyalty
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer satisfaction
dc.identifier.yokid10221624
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530674
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess