Okul yöneticilerinin yönetici atamaya ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin, okul yöneticisi atama sürecine yönelik görüşlerini belirlemek ve kişisel özelliklerine göre yöneticisi atama sürecine yönelik görüşlerinde farklılık olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır.Nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Antalya ili Elmalı ilçesinde bulunan 42 devlete ait eğitim kurumlarında görev yapan yöneticiler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda hazırlanan anket formu, evrenin tamamını oluşturan 81 okul yöneticisine uygulanırken, mülakat formu katılmayı kabul eden 52 okul yöneticisine uygulanmıştır. Anketlerden ulaşılan veriler bilgisayar ortamında SPSS 22.0 istatistik paket programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Mülakatlardan ulaşılan verilere ise içerik analizi yapılmıştır.Araştırmada yapılan anketler sonucunda; eğitim kurumlarına yönetici atama sürecinde sınav yapılmalı, mülakat sınavı yapılmaması, çünkü mülakat sınavlarının objektifliğini tartışmalı olduğu, mülakat sınavı yapılırsa, sınavın üniversitelerde oluşturulacak ortak komisyon tarafından yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan yöneticilere göre, okul yöneticilerinin görev süreleri, aynı kurumda en az 5 en fazla 10 yıl olarak sınırlandırılmalı, atamalarda öğretmenlik deneyimi ve müdür yardımcılığı deneyimi ölçüt olarak alınmalıdır. Araştırmada okul yöneticilerinin yönetici atamalarında esas alınacak kriterlere ilişkin en fazla katıldıkları boyutlar, deneyim ve ödüllendirme olduğu, okul yöneticilerinivcinsiyetlerine, yaşlarına, kıdemlerine, görev yaptıkları kademelere göre okul yöneticilerinin yönetici atamalarında esas alınacak kriterlere yönelik görüşleri farklılık göstermemekte, görevlerine ve eğitim durumlarına göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.Yapılan görüşme formlarının değerlendirilmesi ile şu sonuçlara ulaşılmıştır: Okul müdürü görevlendirmelerinde sınav olmalı ve sınav içeriği belirli konuları kapsayacak şekilde daha nitelikli olmalıdır. Mülakatın olmaması ancak olacaksa daha adil, objektif, liyakat ilkelerine dayalı bir değerlendirme yapılarak yöneticinin liderlik, genel yetenek ve olaylara bakış felsefesi çerçevesinde okul yöneticisi seçilmelidir. Okul müdürü görevlendirmelerinde yazılı sınava ilave olarak, yapılacak olan mülakat nitelikli, adil ve liyakat sahibi kurum ya da kuruluşlar vasıtasıyla yapılmalıdır. Mülakat komisyonu oluştururken bu ilkeler çerçevesinde yaklaşılmalı ve paydaş görüşlerinin görevlendirme sürecinde doğrudan etkisinin olmamasına dikkat edilmelidir.Anahtar Kelimeler: Okul Yöneticiliği, Okul Yönetici Atama, Yönetici Atama Kriterleri This research administrators who work in educational institutions the Ministry of National Education, school administrators to determine their views on the process to assign and demographic characteristics to examine whether differ in their views of the manager according to the assignment process was conducted.It is designed in a research screening model where qualitative and quantitative research methods are used together. The research was carried out in the 2018-2019 academic year on the managers working in the official educational institutions located in the Elmalı District of Antalya province. The questionnaire prepared for the purpose of the study was applied to 81 school administrators who made up the entire universe, while the interview form was applied to 52 school administrators who agreed to participate. The data obtained from the surveys were evaluated in computer environment through the SPSS 22.0 statistical package program. Content analysis was performed on the data obtained from the interviews.As a result of research surveys in educational institutions were requested to be made by the Ministry of administrative assignments, interviews interviews is questionable because of the lack of objectivity, interviews are conducted, the test should be done at universities to be created by the Joint Commission is concluded. According to the managers who participated in the research, the term of office of the school administrators should be limited to at least 5 to no more than 10 years in the same institution, teaching experience and assistant principal experience should be taken as criteria for appointments. Research administrator assignments will be based on a maximum dimension criteria of the participating school administrators, and it was a rewarding experience, school administrators gender, their age, their task accordingvito their level of seniority, assignments will be based on the criteria for school administrators opinions differ does not being the administrator, mission, and educational status was found to vary according to.The following results were reached through the evaluation of the interviews: the principal of the school must have an exam and the content of the exam must be more qualified to cover specific subjects. If there is not an interview, the school administrator should be chosen within the framework of the director's philosophy of leadership, general ability and view of events by making an assessment based on more fair, objective and merit principles. In addition to the Written Exam in the appointments of the school principal, the interview should be conducted through qualified, fair and worthy institutions or organizations. When creating an interview commission, it should be approached within the framework of these principles and it should be noted that stakeholder views do not contribute directly to the process of assignment.Key Words: School Administrator, Appointment of School Administrator, Administrator Assignment Criteria
Collections