Türk sı̇nemasında meslek tanımları ve sendı̇kalaşma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; sinema bir endüstri olarak ele alınmaktadır. Birinci bölümde, Türkiye sinema endüstrisi tarihsel gelişimi ile birlikte incelenerek, sinemanın endüstrileşme süreci ele alınmış ve bir endüstri olarak sinemanın ekonomideki yerine değinilmiştir. Dünya sinema endüstrisi istihdam ve üretim olarak ele alınarak konu ile ilgili genel bir kanaat oluşturulması amaçlanmıştır.Sinemanın bir sanat olarak algılanışının perde arkasında bir emek sermaye ilişkisi söz konusudur. Bu nedenle sinema endüstrisinin emek boyutu önemli bir inceleme alanı olarak karşımızda durmaktadır. İkinci bölümde Türk Sineması'nda çalışan kişileri gruplara ayrırak kendi birimlerinde hangi alanlarda hangi şartlarda çalıştıkları ve neler yaptığı açıklanmıştır. Türk Sinema tarihinde ilkez meslek tanımları açıklanmıştır.Üçüncü bölümde ise, sendika kavramı incelenmiştir. Günümüze kadar Türk Sineması'nın sendikalaşma süreci ele alınmıştır. Türkiye'de sendikacılığın nasıl geliştiği incelenmiştir. Türk Sineması'nda işçi örgüt ve sendikaları incelenmiş, işveren sendikaları kapsam dışında bırakılmıştır. In this study cinema was addressed as an industry. In the first part, the cinema industry in Turkey was examined with its historical development, the industrialization process of cinema was discussed and the place of cinema as an industry in the economy was mentioned. The world cinema industry was treated in terms of employment and production and it was aimed to form a general opinion about the subject.There is a labor-capital relationship behind the scenes of cinema's being perceived as an art. Therefore, the labor dimension of cinema industry is an important area of examination. In the second part, the employers working for Turkish cinema were divided into groups and it was explained in which areas and under which conditions they work in their own units. Profession definitions were explained for the first time in the history of Turkish cinema.In the third part, the concept of Union was examined. The unionization process of Turkish cinema until today was covered. The development of unionism in Turkey was examined. Labor organizations and unions in Turkish cinema were studied and employers' unions were left out.
Collections