Türkiye`de basın organizasyonu bağlamında İletişim Başkanlığı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye Cumhuriyeti Devletinin yönetim sisteminin değişip Partili Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine geçilmesiyle birlikte ülkemizde uzun yıllar çalışma yürüten Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü Kurumu bu değişim süreci içinde İletişim Başkanlığı ismi ile çalışma yürütmeye başlamıştır. 1984 yılında Başbakanlığa bağlanan Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü uzun yıllar Başbakanlık çatısı altında basın organizasyonunda, dış basının takibinde önemli çalışmalar gerçekleştirmiştir. Kanun Hükmünde Kararname ile gelen sistem değişikliğiyle birlikte 2018 yılının Temmuz ayında Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü isim değiştirilip İletişim Başkanlığı adıyla görev, yetki ve sorumluluklarında bazı değişiklikler yapılarak Cumhurbaşkanlığı makamının çatısı altında göreve başlanmıştır. Bu tez çalışmasında İletişim Başkanlığının yurt içinde yerel ve ulusal gazetecilerin basını denetleyen devlet kurumunun gazetecilik mesleği üzerinde etkisi ve konumunun önemi hakkında bilgi verilecektir. Bu çalışma Normatif Kuram içinde yer alan Liberal Kurama dayandırılarak açıklanacaktır. Liberal kuramın basın özgürlüğü bağlanımdaki temel bakış açısı açıklanıp bu düşüncenin İletişim Başkanlığı içindeki durumu belirtilecektir.Araştırma kapsamında beş ulusal beş de yerel gazete müdürüyle irtibata geçilmiş, derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak bu müdürlere İletişim Başkanlığı hakkında beşer soru sorulmuştur. Çalışmamıza verilen cevaplar doğrultusunda İletişim Başkanlığı kurumunun görev ve sorumlulukları hakkında yerel ve ulusal gazete yöneticilerinin yeterli bilgiye sahip olmadığı ortaya çıkmıştır. İletişim Başkanlığının tek çatı altında faaliyet yürütmesinin daha faydalı olacağı, resmi ilan yetkilendirmesi bağlamında yerel gazete yöneticilerinin resmi ilanlara büyük önem verdiği, kendilerini muhalif olarak nitelendiren gazete yöneticilerinin bu sistemde birtakım sorunlar yaşadığı araştırmada görüşme yapılan müdürler tarafından belirtilmiştir. İletişim Başkanlığı gibi bir kurumun gazete ve devlet yöneticileri arasında köprü vazifesi görmesi gerektiği, ilgili kurumlara her daim eşit mesafede ve adil olması gerektiği yapılan araştırmada ortaya çıkan sonuçlar arasındadır. With the change of the government system of the state of the Republic of Turkey and the transition to the Presidential Government, the General Directorate of Press Publication and Information (BYEGM), which has been working for many years in our country, has started to work with the name of the Communication Presidency in this process of change. For many years, the General Directorate of Press, Publication and Information, which was attached to the Prime Ministry in 1984, has carried out vital works in the press organization under the umbrella of the prime ministry and monitoring the Foreign Press. With the change in the system that came with a Decree Law, in July 2018, the General Directorate of Press, Publication and Information's name has been changed to the Directorate of Communications and some changes in its duties, powers and responsibilities were made under the umbrella of the Presidential authority. In this thesis, the impact of the Directorate of Communications on the journalism profession and the importance of the position of the state institution that oversees the press of local and national journalists in the country will be informed. This study will be explained on the basis of Liberal Theory in Normative Theory. The basic point of view of liberal theory in the context of freedom of the press will be explained and the position of this idea within the Directorate of Communications will be defined.Within the scope of the research, five national and five local newspaper managers were contacted and five questions about the Directorate of Communications were asked to these managers by using in-depth interview technique. According to the answers given to our study, it was revealed that the local and national newspaper managers do not have sufficient information about the duties and responsibilities of the Directorate of Communications. It was stated by the interviewed managers that it would be more beneficial for the Communication Presidency to operate under a single roof, that local newspaper managers attach great importance to official announcements in the context of the authorization of official advertisements, and that the managers of the newspapers who described themselves as having problems in this system had problems. One of the results of the research is that an institution like the Directorate of Communications should act as a bridge between newspaper and state administrators and should always be equal and fair to the relevant institutions.
Collections