İlkokulda yazma güçlüğünün giderilmesi: Eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul seviyesinde yazma güçlüğü yaşayan öğrencilerin bazı yöntem ve teknikler kullanılarak, yaşadıkları sorunun ortadan kaldırılmasıdır. Araştırmada eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Araştırma boyunca veriler; görüşme tekniği, çalışma yaprakları, Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmaya Muş ilinde bir köy okulunda öğrenim gören ilkokul 2. sınıf öğrencileri içerisinden yazma güçlüğü sorunu yaşayan öğrenciler katılmıştır. Sınıfta yapılan teşhis sonucu yazma güçlüğü sorunu yaşayan 6 öğrenci ile katılımcı grup oluşturulmuştur. Uygulama süreçlerinde, araştırmacının okuma yazma öğretiminde yararlandığı etkinlikler, farklı illerde görev yapan sınıf öğretmenleri ve uzman görüşünün desteklediği çalışma yaprakları kullanılmıştır. Katılımcılarla yürütülen çalışma süresi toplam 53 ders saati süresi sürmüştür. Uygulamanın ilk 4 haftasında yazma becerisinin harf yazımı öğretimi üzerinde durulmuştur. Sonraki 4 haftalık süreçte kelime yazımı öğretimi tamamlanarak cümle yazımına geçilmiştir. Cümle yazımı öğretimi yaklaşık 4 hafta sürmüş ve tamamlanmasının ardından metin yazımı öğretimine geçilmiştir. Metin yazımı öğretim süreci yaklaşık 5 haftada tamamlanmıştır. Tüm bu öğretimlerde farklı yöntem ve tekniklerden yararlanılarak, anlatım zenginleştirilmiştir. Uygulanan öğretimlerin kalıcılığının olup olmadığını incelemek amacıyla, son çalışma yaprağının uygulanmasından 21 gün sonra, süreç başında teşhis amacıyla yaptırılmış olan çalışma yaprağı tekrar uygulanmıştır. Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeği kullanılarak veriler elde edilmiş ve değerlendirilmiştir. Araştırmacı tarafından, süreç boyunca uygulanan tüm çalışma yaprakları saklanmıştır. Yazma becerisinin her bir boyutundan sonra katılımcıların yapmış oldukları uygulama öncesi ve sonrası çalışmalar incelenmiştir. Bu detaylı inceleme sonucu, katılımcıların yazma güçlüklerinin giderilmesi konusunda gözle görülür bir artışın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcılara uygulanan kalıcılık belirleyici çalışma yapraklarında Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeğine göre elde ettikleri puanlar ile uygulama öncesi teşhis aşamasında çalışma yapraklarında Çok Boyutlu Okunaklılık Ölçeğine göre elde ettikleri puanlar karşılaştırıldığında, anlamlı bir artışın olduğu görülmektedir. Sonuç olarak, araştırma süreci boyunca uygulanan yöntem ve teknikler ile uygulamaların, katılımcıların yazma güçlüklerinin giderilmesinde olumlu katkı sağlamışlardır. The aim of this resesarch is to eliminate the problem of students who have writing difficulties at primary school level by using some methods and techniques. Action research pattern was used in the study. During the research, the data was collected by means of interview technique, work sheets and multidimensional legibility scale. In the research, the second grades students from whom study at a village primary school of Muş province and also have writing difficulties have been benefited.As a result of determination in the class, a participant group was formed with 6 students who had writing difficulties in the classroom.The activities that the researcher used in the literacy process, the classroom teachers working in different provinces and the work sheets supported by the expert opinion were determined. The total duration of study conducted with participants was 53 periods. It was emphasized the teaching of lettering in writing skill in the first 4 weeks of practice. In the next 4 weeks of process the lettering instruction was completed and the sentence writing started. Teaching of sentence writing lasted nearly 4 weeks and after the completion of it, the teaching of text writing began. The process of teaching of text writing was completed about in 5 weeks. In all these tutorials the expressions has been enriched by using different methods and techniques. The work sheet used for determining at the beginning of the process was applied again after 21 days from the last work sheet in order to examine whether or not the applied tutorials had the level of recall. Data was obtained and evaluated using the multidimensional legibility scale. All work sheets applied throughout the process were stored by the researcher.After each dimension of writing skills, the pre- and post-application studies of each participant were examined. As a result of this detailed examination, it was concluded that there was a significant increase in the issue of participants' writing difficulties. Also when the scores obtained according to the multidimensional legibility scale in the worksheets designating permanence applied to participants were compared with the scores obtained in the multidimensional legibility scale in the worksheets before practice, a significant increase was observed. As a result, the methods, techniques and practices applied during the research have contributed positively to the participants' writing difficulties.
Collections