Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorGüngör, Alper
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:37Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690144
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin duygu yönetimi yeterlilikleri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu bağlamda okul yöneticilerinin her yönetim süreci için duyguları yönetebilme yeterlilik düzeyleri ve öğretmenlerin motivasyon seviyeleri belirlenmiştir. Her yönetim süreci ve motivasyon (içsel/dışsal) düzeyi için öğretmen görüşlerinin cinsiyet, medeni durum, kıdem, okul türü, çalıştığı okuldaki öğretmen sayısı ve bulunduğu okuldaki çalışma süresi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği tespit edilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini Kütahya ili Simav ilçesinde kamu ilkokul, ortaokul ve lise de görev yapan toplam 650 öğretmenden oluşturmakta olup bunlar arasından tesadüfi örneklem yolu ile seçilen 374 öğretmen örneklemi oluşturmuştur. Araştırmada Mottaz'ın (1985) `İş Motivasyon Ölçeği` ve Çoruk ve Akçay (2012) tarafından geliştirilen, `Yönetim Süreçleri Açısından Yöneticilerin Duygu Yönetimi Davranışları Ölçeği` olmak üzere iki ölçek kullanılmıştır. Araştırmada okul yöneticilerinin duyguları yönetme yeterliliklerinin ve öğretmenlerim motivasyon düzeylerinin oldukça yüksek olduğu tespit edilmiştir. Okul yöneticilerinin duygu yönetimi yeterlilik düzeyleri; yönetim süreçlerinin tüm boyutlarında okuldaki öğretmen sayısı değişkenine, iletişim ve değerlendirme boyutunda ise okul türü değişkenine bağlı olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin içsel ve dışsal motivasyon görüşleri ise okuldaki öğretmen sayısı değişkenine bağlı olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır. Okul yöneticilerinin duygu yönetimi yeterlilikleri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasında pozitif yönlü güçlü doğrusal bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to put forth the relationship between the emotion management proficiencies of the managers and the motivation level of the teachers. In this study, the opinions of school administrators on the emotion management behavior and the motivation level of the teachers have been examined.It was determined whether or not the opinions of the teachers differentiate according to the changes of genre, marital status, school type, the number of the teachers and the working time at the school they work.In thisA scanning model was used in this study. 374 teachers chosen by random sampling from 650 teachers working in primary, secondary and high schools in the district of Simav in Kütahya created the research phase. Two scales, Mottaz's (1985) `Job Motivation Scale` and `Emotion Management Behaviors of Managers in Terms of Management Process geliştiril developed by Çoruk and Akçay (2012) were used. According to the findings obtained from the research, the motivation perceptions of the teachers and the proficiency levels of the emotion management of the school principals were found. While the proficiency level of the emotion management of the school administrators differentiates significantly depending on the numbers of the teachers in the whole dimensions of the emotion management, it differentiates depending on the school type in the communication and evaluation dimension. The intrinsic and extrinsic motivation opinions of the teachers differentiate significantly depending on the number of the teachers at school. As a result, it has been reached that there is a positive directional strong relationship between the emotional management and and the teacher motivation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin duygu yönetimi yeterlilikleri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the emotion management proficiencies of school admininstrators and the motivation level of the teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEmotion management
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmManagerial competence
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10254344
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551763
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess