Karikatür sanatında kadına ilişkin cinsiyetçi temsiller örnek çalışma: Otisabi karikatürleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlık tarihinin başlangıcından itibaren yaşamın hemen her alanında varlığını sürdüren mizah; günlük yaşamın sorunları, arkadaşlık ilişkileri, aşk, kadın ve erkeğe dair bütün duygu ve düşünceler mizahın konuları arasında yer almaktadır. Özellikle kültürel, ekonomik, toplumsal ve teknolojik yönüyle insan yaşamının merkezine yerleşen kitle iletişim araçları, mizahın kullanımı açısından ayrıcalıklı bir konuma sahiptir. Mizah, kitle iletişim araçlarında kendine genellikle karikatürler aracılığıyla yer bulmaktadır. Bütün bu argümanlardan hareket eden bu çalışma, karikatür ve mizah ilişkisi bağlamında kadına yönelik cinsiyetçi temsillerin karikatürlerde nasıl yer aldığını temel almaktadır. Çalışmada karikatürist Yılmaz Aslantürk'e ait olan Otisabi Karikatürleri kadına ilişkin cinsiyetçi temsiller doğrultusunda ele alınmıştır. Otisabi Karikatürleri arasından rastgele örnekleme yoluyla seçilen karikatürler, göstergebilimsel yöntemle çözümlenmiştir. Çözümleme sonunda karikatürlerde kadının çeşitli stereotipler doğrultusunda çizildiği görülmüştür. Since the beginning of human history, humor has evolved in every aspect of life, problems of everyday life, friendship, love, the relationship between men and women, all feelings and thoughts of humor are among the topics. İn particular, the media at the centre of human life has a privileged position in terms of its economic, social and technological aspects and use of humor. Humor is often found in mass media through cartoons. From all these arguments, this study ise based on how gender representation is involved for women in the cartoon in the context of the relationship between cartoon and humor. İn this study, Otisabi cartoonists belonging to caricaturist Yılmaz Aslantürk were discussed in line with the sexist representations of women. The caricatures chosen from Otisabi cartoons throung random sampling have been solved by semiotic method. At the end of the analysis, it was observed that the woman was drawn in caricatures in line with various stereotypes.
Collections