Show simple item record

dc.contributor.advisorSezer, Adem
dc.contributor.authorSevinç, Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:23Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689987
dc.description.abstractBu nitel çalışmanın amacı kırsal ve kentsel bölgelerde yaşayan ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin çevre, çevre kirliliği ve insanın çevreye olan etkisine ilişkin algılarını ortaya koymaktır. Öğrenciler arasındaki kentsel ve kırsal farklılığı ortaya koyabilmek için Kütahya il merkezi ve il merkez 2, bir ilçesi, bir kasabası ve köyünden birer okul olmak üzere toplam 5 ilkokul çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmaya, Kütahya ilinden belirlenen bu okullardan seçilen toplam 100 dördüncü sınıf öğrencisi ile katılmıştır. Veri kaynağı olarak, öğrencilerin zihin haritaları, çevre tanımlamaları, kompozisyonları ve çevre kirliliği ile ilgili resimleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel araştırma tekniklerinden içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri yardımıyla analiz edilmiştir. Elde edilen bulgularda, •Öğrencilerin çevre ile ilgili 131 farklı kavram ürettiği ve bu kavramlarda daha çok çevrenin canlı ve cansız unsurlara atıf yaptıkları; •Çevre kavramına yönelik olarak yaptıkları tanımlamalarda canlı – cansız unsurlar ve/veya doğal – yapay unsurlara yer verdikleri; •İnsanların çevreye olan etkilerini olumlu ve olumsuz olmak üzere iki grupta inceledikleri ve •Çevre kirliliğine ilişkin çizdikleri resimlerde toplam 45 farklı öğenin olduğu ve kirlilik olarak en çok toprak kirliliğine (yere atılan çöpler) atıf yaptıkları gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this qualitative study is to determine the perceptions on environment, environmental pollution and the impact of human being on the environment of 4th grade primary schools students living in rural and urban areas. In order to present the differences among students in rural and urban areas in Kütahya, one school from city center, one school from sub-urban area, one school from a county, one school from a town and one school from a village were selected for the study. Thus, a total of 100 students selected form these schools participated in the study. As for data sources, students' concept maps, their definitions of environment, their compositions and pictures on environmental pollution were used. The data collected form the students were subjected to content analysis and descriptive analysis, as qualitative data analyses procedures. The results pointed out that;•Students produced 131 different concepts associated with the environment and they mostly focused on biotic and a-biotic factors of the environment•In their definitions of the environment, students generally focused on biotic and abiotic factors along with natural and artificial aspects of the environment•Students examined the impact of human being on the environment as positive and negative •In their pictures drawn on environmental pollution, they used 45 different components and mostly mentioned soil pollution (trash thrown on the soil) as environmental pollutionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKentsel ve kırsal alanda yaşayan ilkokul öğrencilerinin çevre algılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of environmental perceptions of primary school students living in urban and rural areas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-22
dc.contributor.departmentSınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNatural environment
dc.subject.ytmRural life
dc.subject.ytmRural communities
dc.subject.ytmUrban life
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmEnvironment identification
dc.subject.ytmEnvironmental pollution
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.identifier.yokid10264313
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559010
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess