Eğitim kurumu yöneticilerinin,yönetici atama kriterlerinin kabul düzeyleriyle iş doyumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; Milli Eğitim Bakanlığına bağlı her kademe ve türdeki eğitim kurumlarında çalışan eğitim yöneticilerinin, yönetici atama kriterlerinin kabul düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi belirleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2017-2018 eğitim öğretim yılında Uşak il merkezi ve ilçe merkezlerinde, her derece ve türdeki eğitim kurumlarında çalışan eğitim yöneticilerinden oluşmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeline göre desenlenmiş olup, görüşler ölçme araçları aracılığıyla tespit edilmiştir. Ölçme araçlarından elde edilen sonuçlar SPSS programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Eğitim yöneticilerinin anketlere yönelik verdikleri cevaplara ait verilerin yorumlanmasında ise, elde edilen veriler, frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( ?̅ ) ve standart sapmalar (ss) bakımından değerlendirilerek yorumlanmıştır. Demografik değişkenlerle, maddelere yapılan değerlendirmeler arasındaki olası farklılıkları incelemek için ise, t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; Yönetici Atama Kriterleri anketine bakıldığında okul müdürlerinin, ölçme aracının tamamına ?̅ = 3,43′?ü? ortalamayla `Çoğunlukla Katılıyorum` düzeyiyle katılım gösterdikleri görülmüştür. Bulgular incelendiğinde cinsiyet ve kıdem değişkenlerine göre anlamlı fark olmadığı, yaş ve branş değişkenlerine göre ise anlamlı fark oluştuğu görülmüştür. İş doyumu anketinde ise, araştırmaya katılan eğitim yöneticilerinin ortalama toplam iş doyumu puanı X = 3.56'tir. Buna göre eğitim yöneticilerin toplam iş doyumu yüksek düzeydedir. Alt boyutların tamamının da içsel doyum ortalama puanı ( X =3,66) yüksek düzeydedir. Dışsal doyum ortalama puanı ( X =3, 47) yüksek düzeydedir. Cinsiyet, branş, yaş ve yöneticilikteki kıdem değişkenleri açısından anlamlı farkın olmadığı görülmüştür. Eğitim yöneticilerinin yönetici atama kriterlerini kabul düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkiye dair bulgular incelediğinde ise, Yöneticilerin atama kriterlerini genel kabul düzeyleri ile genel doyum düzeyleri arasında anlamlı, pozitif ve düşük düzeyde bir ilişki mevcuttur. Bir başka deyişle, eğitim yöneticilerinin yönetici atama kriterlerini kabul düzeyleri arttıkça, genel doyum düzeyleri de artmaktadır. This study has been carried out in order to determine the relationship between the acceptance level of director appointment criteria for all educational institution directors working for ministry of National Education.The search sample includes educational directors working in institutions from all grades and all types accross Uşak province and its counties between the educational year of 2017 and 2018. The search is designed according to relational scanning model and the implications have been detected through assessment patterns. The search results are analyzed through SPSS programme. The resulting data has been assessed and interpreted in terms of frequency (f), percentage (%), arithmetical average (x) and standard deviation (ss). T-test and one-way variance analysis (ANOVA) tests have been employed so as to investigate the possible differences between demographic variables and the evaluation of the criteria. The implications of the research shows that school directors circle ` mostly agree ` option on the whole with the average of x̄=3,43. On the basis of the terms of the questionnaire, when the findings are analyzed, there happens to be a meaningful difference with regard to branch and age , whereas in terms of gender and seniority, there exist no meaningful difference. When it comes to professional satisfaction, the point turns out to be x = 3,56, a high level for directors. Intrinsic satisfaction average of all the sub-dimensions is at high level ( x = 3,66 ) . Extrinsic satisfaction average is also at high level ( x = 3,47 ) . In addition, there comes no meaningful difference as to gender, branch, age and seniority. As for the relationship between acceptance level and professional satisfaction level, there is a meaningful, positive and low level connection. That is, the more the acceptance level rises, the more general satisfaction level does, too.
Collections