Sosyal bilgiler öğretmenlerinin vatanseverlik değerinin kazanımına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin vatanseverlik değerinin kazanım sürecine ilişkin görüşlerini açığa çıkarmak amacıyla hazırlanan bir durum çalışmasıdır. Durum çalışmalarında nitel veri toplama yöntemleri kullanılarak ayrıntılı bilgiler elde edilmeye çalışılır. Bu araştırmada da nitel veri toplama araçlarından mülakat yöntemi işe koşulmuştur.Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısım katılımcıların demografik bilgileri için hazırlanmış sorulardan oluşmaktadır. İkinci kısım ise görüşme sorularından oluşmaktadır. Bu kısımda toplam 10 soru bulunmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlandıktan sonra iki uzman Sosyal Bilgiler öğretmenine sunularak düzeltmeler istenmiş ve yapılan düzeltmelerden sonra görüşme formuna son hali verilmiştir. Daha sonrada 14 Sosyal Bilgiler öğretmeninden oluşan bir örneklem grubuyla çalışılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen bilgiler içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre Sosyal Bilgiler öğretmenleri değerler eğitimini önemli bulmaktadır. Öğretmenlere göre Sosyal Bilgiler ders izlenceleri (programları) vatanseverlik değeri açısından uygun bir mahiyette değildir ve geliştirilmelidir. Öğretmenlere göre öğrenciler vatanseverlik değeri ile ilgili ders konularına ilgi göstermektedirler fakat öğrenciler yeterli düzeyde vatanseverlik değeri edinmemektedir. Anahtar kelimeler: Vatanseverlik, Değer, Sosyal Bilgiler, Değerler Eğitimi The purpose of this study is to lay bare that views of Social Studies teachers about learning process of patriotism value. Case study method has been used in the this study. In the case studies, the detailed informations are tried to be reach by using qualitative data collection methods. İnterview method from qualitative data collection tools has been used to collect data in the this study.Semi-structured interview form has been used as data collection tool in the this study. The semi-structured interview form consists of two parts. First part has been prepared to obtain demographic information from participants. The second part consists of ten interview questions. Semi-structured interview form has been taken its final shape by taking care of corrections and recommendations of two specialist social studies teachers. Afterwards interviews were held with a sample group of 14 Social Studies teachers.In the study, the informations obtained by using semi-structured interview form were subjected to content analysis. According to research results, Social Studies teachers care about values education. According to Social Studies teachers, Social Studies curriculums are inappropriate in terms of teaching patriotism value and they should be improved. According to the teachers, the students have shown interest the course subjects related to the value patriotism, but students have not gained patriotism value at the enough level.Key Words: Patriotism, Value, Socail Studies, Values Education
Collections