Okulların örgüt kültürü ile değişime hazır bulunuşluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; okulların örgüt kültürü ile değişime hazır bulunuşluk düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca öğretmenlerin tanımlayıcı özelliklerine göre değişime hazır bulunuşluk düzeylerinde anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada basit seçkisiz örneklem yöntemi kullanılmıştır. Amaç doğrultusunda kişisel bilgi formu, okullarda değişime hazır bulunuşluk ölçeği ve örgüt kültürü türü ölçeğinden oluşan veri toplama aracı, Afyonkarahisar il merkezinde ortaokullarda görev yapan 305 öğretmene uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Okulların Örgüt kültürü başarı alt boyutu ile destek kültürü alt boyutu arasında `yüksek` düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Öğretmenlerin görüşlerine göre öğretmenlerin ve yöneticilerin değişime büyük düzeyde hazır oldukları görülmektedir. Okulların değişime hazır bulunuşlukları cinsiyet, kıdem, öğrenim durumu bakımından, örgüt kültürü türü ise cinsiyet bakımından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. The main purpose of this research is; The aim of this course is to examine the relationship between the organizational culture of schools and the readiness level for change. In addition, according to the descriptive characteristics of teachers is to determine whether there is a difference in readiness levels for change. In this study, simple random sampling method was used. For this purpose, a personal information form, a data collection tool consisting of the readiness to change scale and organizational culture type scale were applied to 305 teachers working in secondary schools in Afyonkarahisar. As a result of the study, a significant positive correlation was found between the organizational culture achievement subscale and support culture subscale of the schools. According to the teachers' opinions, it is seen that teachers and administrators are ready for change to a great extent. The readiness of schools to change does not show a significant difference in terms of gender, seniority, educational status, and type of organizational culture in terms of gender.
Collections