İlköğretim okulu yöneticilerinin bilimsel araştırma öz-yeterlilikleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Uşak ilinde, ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan müdür ve müdür yardımcılarının bilimsel araştırma öz-yeterliliklerini belirlemektir. Araştırma, `betimsel tarama modeli` niteliğindedir ve ilköğretim okulu yöneticilerinin bilimsel araştırma öz-yeterlilikleri kendi görüşleri çerçevesinde betimlenmiştir. Araştırmanın bağımsız değişkenleri; cinsiyet, eğitim durumu, branş, yöneticilikteki görev, yaş, yöneticilikteki görev süresi ve bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili ders veya hizmet içi eğitim alma durumudur. Araştırmanın bağımlı değişkeni ise; ilköğretim okulu yöneticilerinin `Bilimsel araştırma öz-yeterliliklerine ilişkin kendi görüşleri`dir. Araştırmanın evrenini Uşak ili Merkez ilçedeki ilk ve ortaokullarda görevli 183 yönetici oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında örneklemeye gidilmemiş, gönüllülük esasına göre araştırmacı tarafından bütün evrene ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmaya katılımcı olmayı kabul eden ve sağlıklı veri toplanabilen 150 okul yöneticisi araştırmanın nihai örneklemini oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Bieschke, Bishop ve Garcia tarafından 1996 yılında geliştirmiş oldukları `Bilimsel Araştırma Öz-yeterlilik Ölçeği (RSES)` kullanılmıştır. Verileri çözümlemek için SPSS 25.0 paket programı kullanılmış ve frekans-dağılım-aritmetik ortalama, bağımsız gruplar için t-testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarında hazırlık alt boyutu hariç diğer bütün alt boyutlar ve testin genel ortalamasına baktığımızda ilköğretim okulu yöneticilerinin bilimsel araştırma öz-yeterlilik düzeylerinin bilimsel araştırma dersi veya hizmet içi eğitim alanlar ve yüksek lisans yapanlar lehine anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmektedir.Anahtar Sözcükler: Yönetici yeterlilikleri, Öz-yeterlilik, Bilimsel araştırma öz-yeterliği The purpose of this research is to determine the scientific research self-efficacy of principals and assistant principals working in primary and secondary schools in Uşak. The research is based on descriptive screening model and the self-efficacy of primary school administrators is described in terms of their own views. The independent variables of the study are; gender, educational background, branch, managerial position, age, managerial term and scientific research methods. The dependent variable of the research is; Primary school administrators' own views on scientific research self-efficacy. The population of the study consists of 183 administrators in primary and secondary schools in the central district of Uşak. Sampling is not made within the scope of the research and the whole universe is tried to be reached by the researcher on a voluntary basis. The final sample of the study consists of 150 school administrators who agree to participate in the study and can collect reliable data. Scientific Research Self-Efficacy Scale (RSES) developed by Bieschke, Bishop and Garcia in 1996 was used as data collection tool. SPSS 25.0 package program is used to analyze the data and frequency-distribution-arithmetic mean, t-test for independent groups and ANOVA are used. When the results that the general average of all sub-dimensions and test except the preparation sub-dimension are examined, the scientific research self-efficacy levels of primary school administrators differ significantly in favor of those who take scientific research course or in-service training and do post-graduate studies.Key Words: Efficacy of school administrator, Self-efficacy, Scientific research self-efficacy
Collections