Seramik malzeme ile enstalasyonun seramik sanatındaki yeri ve kişisel uygulamalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Enstalasyon kavramı geleneksel sanat eserlerine karşı mekânın nitelikleri kullanılarak oluşturulan sanat nesnesinin izleyici katılımıyla bir araya gelen, deneyimlenen sanat anlayışıdır. 20. yüzyılda Marcel Duchamp'ın kavramsal bir dil ile oluşturduğu hazır nesneleri ve Kurt Schwitters'nin kolajlarına kadar uzanan sanat olarak nitelendirilen enstalasyon, yerleştirme, düzenleme, montaj anlamlarına gelmektedir. 1960'larda bu sanat nesnesini oluşturma düşüncesi, 1980'lerden itibaren müze ve galeri mekânlarının benimsenmesiyle ABD ve Avrupa'da kolaj ve çevre kavramlarının, farklı sanat disiplinlerinden beslenmesiyle kullanılan malzemelerin sergileme şekli günümüz sanat anlayışında da yerini korumaktadır.Tarihsel süreç içerisinde mekân yaratma sorununu resim ve heykel gibi sanat dallarının dışında seramik sanatında da görülmüştür. 1970'lerde seramik sanatının özel mekânlara gereksinim duyması ve farklı materyaller kullanılmasıyla yeni mekân üretimleri başka disiplinlerdeki sanatçıların seramik malzeme kullanmasına olanak sağlamıştır. Bu araştırmada, enstalasyon kavramı yazar ve eleştirmenlerin düşünceleri ile açıklanmıştır, Mekân, nesne ve izleyici arasındaki ilişkisinde amacı belirlenip, bu amacın tarihsel süreçteki yeri araştırılmıştır. Seramik malzemeyi tercih eden sanatçılar tarafından mekân düzenleme örneklerine yer verilerek sanatın mekâna yeni bir öneri olarak sunulması amaçlanmıştır. The concept of installation is a concept of art that is combined with the audience participation of the art object created using the qualities of the space against traditional art works. In the 20th century, Marcel Duchamp's ready-made objects with a conceptual language and the installation, installation, arrangement, assembly, which is described as the art that goes back to Kurt Schwitters' collages. The idea of creating this art object in the 1960s, the adoption of museums and gallery spaces since the 1980s, and the way of exhibiting the concepts of collage and environment in the United States and Europe, using materials fed from different art disciplines, remain in the understanding of contemporary art.The problem of creating space in the historical process has been seen in the art of ceramics as well as art branches such as painting and sculpture. In the 1970s, the need for special spaces of ceramic art, and the use of different materials, new space productions allowed artists from other disciplines to use ceramic materials.In this research, the concept of installation is explained with the thoughts of writers and critics. The purpose of the relationship between space, object and audience is determined and its place in the historical process is investigated. It is aimed to present art as a new suggestion to the space by giving examples of space arrangement by artists who prefer ceramic materials.
Collections