Aslı Der`in çocuk kitaplarında değerler eğitimi ve eserlerin Türkçe öğretimine katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmamızın amacı 2007 yılında `Yılın En İyi Çocuk Romanı` seçilen Büyük Tuzak isimli eserin yazarı Aslı Der'e ait çocuk kitaplarını değerler eğitimi ve Türkçe öğretimine katkısı bakımından incelemektir. Çalışmamızın örneklemini Küçük Cadı Şeroks, Büyük Tuzak, Barış Odaları isimli eserler oluşturmaktadır. Çalışmamız doküman incelemesi yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Belirlenen eserler değerler eğitimine yaptığı katkı bakımından Millî Eğitim Bakanlığı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda yer alan `adalet, aile birliğine önem verme, bağımsızlık, barış, bilimsellik, çalışkanlık, dayanışma, duyarlılık, estetik, dürüstlük, özgürlük, eşitlik, sevgi, saygı, sorumluluk, tasarruf, vatanseverlik, yardımseverlik` değerlerine göre incelenmiştir. Çalışmada çocuk edebiyatı ile Türkçe öğretimi ilişkisi de gösterilmiştir. Türkçe öğretimine yaptığı katkı bakımından da eserlerde yer alan deyim ve atasözü, kalıp söz, yansıma söz ve ikilemeler çalışmada yer almıştır. Çalışma sonucunda, incelenen eserlerde 193 değer; 109 tane deyim, 31 tane yansıma söz, 86 tane ikileme ve 33 tane kalıp söz kullanıldığı görülmüştür. Eserlerde atasözü kullanılmamıştır. The aim of this study is to examine children's books belonging to Aslı Der, the author of `Büyük Tuzak` which was selected as the Best Children's Novel of the Year in 2007, in terms of its contribution to values education and teaching Turkish. The sample of our study is composed of works such as `Küçük Cadı Şeroks, Büyük Tuzak, Barış Odaları`. Our study was prepared by using document analysis method. The selected works were examined in terms of their contribution to values education according to the values of `justice, caring for family unity, independence, peace, being scientific, diligence, solidarity, sensitivity, aesthetics, honesty, freedom, equality, love, respect, responsibility, saving, patriotism, philanthropy` in the Social Studies Course Curriculum of the Ministry of National Education.The relationship between children's literature and teaching Turkish is shown. In terms of his contribution to teaching Turkish, idioms and proverbs, slogans, reflection words and dilemmas were included in the study. As a result of the study, 193 values in the works examined; 109 idioms, 31 reflection words, 86 duplicates and 33 pattern words were used. Proverbs were not used in the works.
Collections