Sınıf öğretmeni adaylarının işlemsel tahmin becerilerinin ve işlemsel tahmine yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının tahmin becerilerinin ve işlemsel tahmine yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğunu incelemektir. Bunun için sınıf öğretmeni adaylarının işlemsel tahmin becerileri ve işlemsel tahmine yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğu sınıf düzeyi, cinsiyet, Temel Matematik I-II, Matematik Öğretimi I-II dersi alıp almama durumu lisans genel başarı ortalamaları değişkenleri çerçevesinde incelenmiştir. Çalışmanın örneklemi, 181'i Uşak Üniversitesi ve 156'sı Afyon Kocatepe Üniversitesi'nde öğrenim gören toplam 337 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmada sınıf öğretmeni adaylarının işlemsel tahmin becerilerini ölçmek amacıyla `İşlemsel Tahmin Beceri Testi` kullanılmıştır. Çalışmada Tsao tarafından geliştirilen işlemsel tahmine yönelik tutum testi kullanılmıştır. İşlemsel tahmin becerisi tutum testi orijinal ölçekte beş alt faktörden ve 35 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Türkçe'ye uyarlanmasında doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. İşlemsel tahmin becerisi tutum ölçeği ve beceri testinin puanlarının çeşitli değişkenler bağlamında analiz etmek için değişkenlere bağlı olarak bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü ANOVA testi, anlamlı farkın bulunması durumunda gruplar arasındaki farkı belirlemek amacıyla Tukey HSD testi kullanılmış, iki sürekli değişkenler arasındaki ilişkin için de Pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre sınıf öğretmeni adaylarının işlemsel tahmine yönelik tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür Araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının işlemsel tahmine yönelik tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür. Matematik I dersi alanlar lehine anlamlı fark olduğu, Temel Matematik I, Temel Matematik II ve lisans genel başarı puanlarının pozitif yönlü orta düzey etkiye sahip olduğu belirlenmiş, işlemsel tahmine yönelik tutumları cinsiyet bakımından erkekler lehine farklılaşma olduğu bulunmuştur. Sınıf öğretmeni adaylarının işlemsel tahmin becerisi bakımından orta düzeyde beceriye sahip oldukları belirlenmiştir. The aim of this study is to investigate the level of pre-service Primary teachers' estimation skills and attitudes towards computational estimation. For this purpose, the pre-service primary teachers' computational estimation skills and attitudes towards computational estimation were examined in terms of class level, gender, undergraduate grade point averages, and whether or not to take Basic Mathematics I-II, Mathematics Teaching I-II. The sample of the study consists of 337 prospective primary teachers, 181 of whom are from Uşak University and 156 of whom are from Afyon Kocatepe University. In the research, `Computational Estimation Skill Test` was used to measure the computational prediction skills of prospective primary teachers. Also, In the research, attitude test for computational estimation developed by Tsao was used. Computational estimation skill attitude test consists of five sub-factors and 35 items in the original scale. Confirmatory factor analysis was performed to adapt the scale to Turkish. Independent samples t-test, one-way ANOVA test, and Tukey HSD test were used to determine the difference between the groups. Pearson correlation test was used for the relationship between two continuous variables.According to the results of the study, it was seen that the pre-service primary teachers' attitudes towards computational estimation were positive in the study. It has been found that there is a significant difference in favor of those who take Mathematics I course, it is found that Basic Mathematics I, Basic Mathematics II and undergraduate general point average have a moderate positive effect. It was determined that the pre-service primary teachers had a moderate level of computational estimation skills.
Collections