Yaratıcı drama yöntemleriyle oluşturulmuş yazma çalışmalarının öğrencilerin yazma kaygısı, yazmaya yönelik tutumu ve yazma öz yeterliğine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, yaratıcı drama teknikleriyle oluşturulan yazma çalışmalarının ilkokul öğrencilerinin yazma kaygısı, yazma öz yeterliği ve yazmaya yönelik tutumlarına etkisini ve öğrenciler ile öğretmenlerin bu sürece yönelik görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Karma yöntemin ilk aşamasında tek gruplu ön test-son test modeli türünde deneysel bir çalışma yapılmıştır. İkinci aşamasında ise uygulama yapılan gruptan ve öğretmenden açık uçlu form aracılığıyla sürece yönelik görüşleri alınmıştır. Araştırma örneklemi gelişigüzel örnekleme türünde olup, Manisa ili Salihli ilçesinde bulunan bir ilkokulun 4. Sınıf öğrencileridir. Çalışma grubundaki öğrenci mevcudu 15'i kız 7'si erkek toplam 22'dir.Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Güneş, Kuşdemir ve Bulut (2017) tarafından geliştirilen yazma öz yeterlik ölçeği, Daly ve Miller (1975) tarafından geliştirilen Özbay ve Zorbaz (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan yazma kaygısı ölçeği, Susar (2009) tarafından geliştirilen yazmaya yönelik tutum ölçeği ve açık uçlu form kullanılmıştır.Toplanan veriler bilgisayar ortamına aktarılmış, yazma öz yeterlik, yazma kaygısı, yazmaya yönelik tutum ortalamaları ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Öğrencilerin ön test puanları ile bağımsız değişkenlerin karşılaştırılması için bağımsız gruplar için t testi kullanılmış ancak verilerin normal dağılım göstermemesinden dolayı non-parametrik test olan Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Öğrencilerin okunan kitap sayısı ile bağımsız değişkenlerin ilişkisi için ise Spearman Brown korelasyon katsayısı tekniği kullanılmıştır. Öğrencilerin denel işlemler öncesi ön test puanları ile denel işlemler sonrası son test puanları arasında fark olup olmadığının test edilmesi amacıyla non parametrik test olan Wilcoxon testi kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda yaratıcı drama teknikleriyle oluşturulan yazma çalışmalarıyla öğrencilerin yazma kaygısı, yazma öz yeterliği ve yazmaya yönelik tutum ön test-son test ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca okunan kitap sayısı ile yazma kaygısı, yazma öz yeterliği ve yazmaya yönelik tutum arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel bölümünde ise öğrencilerin sürece yönelik görüşleri, keyif alma durumları, değişim ve öneri temaları altında toplanmıştır. The aim of this study was to determine the effect of writing activities created by creative drama techniques on primary school students' writing anxiety, writing self-efficacy and attitudes towards writing and the views of students and teachers about this process.Mixed method was used in the research. In the first stage of the mixed method, an experimental study was performed in the form of a single group pre-test and post-test model. In the second stage, the opinions of the group and the teacher about the process were obtained through the open-ended form. The sample of the research is random sampling and it is the 4th grade students of a primary school in Salihli district of Manisa. The total number of students in the study group is 22, of which 15 are female and 7 are male.In the study, the personal information form prepared by the researcher, the writing self-efficacy scale developed by Güneş, Kuşdemir and Bulut (2017), the writing anxiety scale adapted to Turkish by Özbay and Zorbaz (2011), developed by Daly and Miller (1975), by Susar (2009) developed attitude scale and open - ended form were used.The collected data were transferred to computer and writing self-efficacy, writing anxiety, average attitude towards writing and standard deviation values were calculated. In order to compare the pre-test scores and independent variables of the students, t-test was used for the independent groups, but the non-parametric test, Mann Whitney U test, was used because the data was not normally distributed. Spearman Brown correlation coefficient technique was used for the relationship between the number of books and independent variables. Non parametric Wilcoxon test was used to test whether there was a difference between the pre-test scores of the students before the experimental procedures and the post-test scores after the experimental procedures. Content analysis was used in the analysis of the qualitative data of the study.As a result of the research, it was found that there was a significant difference between writing anxiety, writing self-efficacy and attitude towards writing pre-test and post-test averages. In addition, a moderate relationship was found between the number of books read and writing anxiety, writing self-efficacy and attitude towards writing. In the qualitative part of the research, students' views about the process, their enjoyment status, change and suggestion are collected under the themes.
Collections