İnterneti tercih eden tüketicilerin alışveriş özelliklerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternetin gelişimi ile birlikte ortaya çıkan online alışveriş imkanları, tüketici davranışlarını da etkilemiştir. Bu davranışların analiz edilmesi ve sonuçlarının ortaya konması, tüketici davranışları üzerinde internetin etkisinin tespiti açısından önem arz etmektedir. Bu çalışma ile diğer araştırmalar için bir temel oluşturulurken, pazarlama stratejisinin belirlenmesi açısından önemli sonuçlar elde edilmesi de amaçlanmaktadır. Bu bağlamda bu çalışma ile Uşak Üniversitesi öğrencilerinin internetten alışveriş özelliklerinin tespit edilmesi hedeflenmektedir.Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Anketler cevaplayıcılarla yüz yüze görüşme şeklinde uygulanmıştır. Araştırmanın kapsamını Uşak Üniversitesi Bir Eylül Kampüsündeki fakülte ve yüksekokul öğrencileri oluşturmaktadır. Farklı istatistiksel yöntemle elde edilen çalışma sonuçlarına göre internet kullanımı ile internetten alışveriş arasında, internet kullanımı ile alışveriş özellikleri arasında, internet kullanımı ile klasik alışveriş arasında anlamlı bir ilişki vardır. Bunun yanı sıra sosyal medyanın, öğrencilerin yaşam tarzlarının şekillenmesinde önemli olduğu ve bu önemin gittikçe arttığı görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Tüketici, Tüketici Davranışı, İnternet, İnternette Pazarlama, Yaşam Tarzları Online shopping opportunities that have emerged with the development of the internet have also affected consumer behavior. Analyzing these behaviors and revealing their results are important in terms of determining the lifestyles of consumers and determining the impact of the internet. The aim of this study is to create a basis for other researches and at the same time to obtain important results in terms of determining the marketing strategy. In this context, the aim of this study is to determine the internet shopping features of Usak University students.In the research, questionnaire technique was used as data collection method. The questionnaires were administered face-to-face with the respondents. The scope of the study consists of faculty and college students at Usak University Bir Eylül Campus.According to the results obtained from different statistical methods, there is a significant relationship between internet use and internet shopping, between internet use and shopping characteristics, and between internet use and classical shopping. In addition, it is seen that social media is important in shaping students' lifestyles and this importance is increasing.Keywords: Consumer, Consumer Behavior, Internet, Internet Marketing, Lifestyles
Collections