Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik öz yeterlik ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik öz yeterlik ve saldırganlık düzeylerini incelemektir.Bu araştırmada Kiper (1984) tarafından geliştirilen Saldırganlık Envanteri ile Owen ve Froman (1988) tarafından geliştirilen, Türkçe'ye uyarlanarak geçerlik ve güvenirlik çalışması Ekici (2012) tarafından yapılan, Akademik Öz-yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Envanter grup olarak üniversite öğrencilerine uygulanmaktadır.Araştırma 2017-2018 öğretim yılında Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu'nda ve Uşak Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören 480 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir.Spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik öz yeterlikleri ve saldırganlık düzeyleri; cinsiyet, yaş, sınıf, ikamet etme şekli, üniversitenin spor aktivitelerine katılma durumu, sporculuk düzeyi, spor branşı, kaç yıldır spor yapıldığı, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu, baba mesleği, anne mesleği, aile aylık geliri ve aylık ele geçen para miktarı algılarına göre anlamlı biçimde farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.Araştırmaya katılan öğrencilerin akademik öz yeterlik düzeyleri ile saldırganlık eğilimleri arasında pozitif yönde ihmal edilecek düzeyde bir ilişki bulunduğu belirlenmiştir. Araştırmaya katılan spor eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin saldırganlık eğilimi ve akademik öz yeterliklerinin orta düzeyde oldukları saptanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin akademik öz yeterlik ve saldırganlık düzeyleri sınıf düzeyine göre anlamlı bir fark göstermemiştir.Anahtar Kelimeler: akademik öz yeterlik, saldırganlık, öz yeterlik This research aims to examine the academic self-efficacy levels and aggression levels of students studying at universities which give sport education.Aggression Inventory improved by Kiper (1984) and Academic Self-Efficacy Scale improved by Owen and Froman (1988) which translation, validitiy and reliability study done by Ekici (2012) were used on this research. University students were implemented as an inventory group.The research was conducted as an example with a group of 480 participants from Ankara University Faculty of Sport Sciences, Zonguldak Bülent Ecevit University Physical Training and Sport College and Usak University Faculty of Sport Sciences on 2017-2018 school year.Academic self-efficacy levels and aggressiveness levels of students who study at universities that give sport education examined in reference to vary with gender, age, class, abode differences, contribution of sport activities of universities, sportmanship level, branch of sports, how much sports has done in the years, parent's education status, parent's job, family's monthly income and earning for a month. There is a positive relation which in favour between self-efficacy levels and aggression tendency in participant students. Participant students' level who study at universities that give education of sport sciences, determined medium-level of academic self-efficacy and aggression. Participant students' self-efficacy levels and aggression levels does not differ according to class levels.Keywords: academic self-efficacy, aggressiveness, self-efficacy
Collections