Kadının çalışmasına yönelik tutumda ve sosyal kaytarma davranışında dindarlık düzeyinin etkisi: Otel çalışanlarına yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan emeğinin önemli olduğu iş alanlarında insan tutum ve davranışı kişisel başarım ve örgütsel performans açısından belirleyicidir. Otel işletmelerinde yönetici ve çalışanların tutum ve davranışları alınacak kararlara, kurulacak ilişkilere ve işe yönelik eylemlere yön vermektedir. Bu tez çalışmasında, otel işletmelerinde çalışanların dindarlık düzeyinin kadının çalışmasına karşı tutum, özkaytarma ve sosyal kaytarma üzerindeki etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Anket tekniği ile kolayda örnekleme yoluyla, Türkiye'nin coğrafi bölgelerinden turistik otel işletmesi çalışanlarına ulaşılarak veriler elde edilmiştir. Toplam 828 soru formu analiz sürecine sokulmuştur. Analizde frekans ve yüzde dağılımları yanında, güvenilirlik analizi yapılmıştır. Gruplar arası farklar için Bağımsız Çift Örneklem t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi yapılmıştır. Değişkenler arası ilişkileri belirlemek üzere Ki-kare analizi yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara bakılınca, kadın daha dindar, erkek kadının çalışmasına karşı, karadeniz bölgesi en dindar bölge gibi literatürü destekleyen sonuçlar söz konusudur. Öte yandan; kendini kaytarmıyor olarak gören iş görenlerin dindarlık tutumu, kendini kaytarıyor olarak gören iş görenlerin dindar tutumundan daha yüksek görülmekte olup, kaytarmıyorum diyenler daha dindardır. Arkadaşlarını kaytarıyor olarak gören iş görenlerin (sosyal kaytarma), kendilerini de işten kaytarıyor olarak görmektedirler. Yani sosyal kaytarma algısı yüksek olanların özkaytarma algıları yüksek çıkmıştır. Arkadaşlarının işten kaytardığını düşünen iş görenler kadının çalışmasına karşı daha olumsuz tutuma sahiptirler. Son olarak, değerlendirme ile araştırmacılara ve otel yöneticilerine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Dindarlık Yönelimi, Kadının çalışmasına karşı tutum, Otel çalışanları, Özkaytarma, Sosyal kaytarma, Türkiye The attitudes and behaviors of employees are critical for personal achievement and organizationalperformance in work context where human labor is important. In hotel organizations, attitudes andbehaviors of managers and employees are influential on decisions to be taken, on human relations to becreated, and on work oriented actions. In this thesis, the aim is to investigate the influence of religiosity onattitudes toward women‟s working, self-loafing and social loafing in terms of hotel employees. Data werecollected from touristic hotel employees around Turkey‟s geographical regions by survey technique.Convenience sampling method was used and a total of 828 usable questionnaire forms were used in theanalysis. In order to analyse the collected data statistical analysis such as frequency, IndependentSampling T-Test, One Way Anova, and Chi-Square Test were conducted. Due to the findings, in hotelwork environment, women are more religious than men; men are more inclined to women‟s working thanwomen; The Black Sea Region is the most religious region than the other regions and these findings arecongruent with the previous studies. On the other hand, employees who perceive themselves as `notloafing`seem more religious than employees who perceive themselves as loafers. Employees who ratesocial loafing as higher also rate themselves as loafers. Employees marked higher social loafing havenegative attitudes toward women‟s working. Finally, conclusions and recommendations for researchersand hotel managers were given.Keywords: Attitudes on women‟s working, Hotel employees, Religious orientation (Religiosity), Selfloafing,Social loafing, Turkey
Collections