Üstel ve logaritmik fonksiyonlar konusunun dinamik geometri yazılımı geogebra ile öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, `Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar` konusunun dinamik geometri yazılımı olan GeoGebra ile öğretiminin 11. sınıf öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Bu araştırmada, öntest, sontest kontrol gruplu yarı deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılı sonbahar döneminde, İstanbul ilinde 18'i deney 17'si kontrol grubu olmak üzere toplam 35 on birinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney grubunda GeoGebra yazılımının kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak çoktan seçmeli 20 sorudan oluşan `Başarı Testi` kullanılmıştır. Deneysel işlem öncesi ve sonrasında gruplara başarı testi, öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Deneysel uygulama sonrası öğrenci görüşleri alınmıştır. Nicel veriler, SPSS-17.0 programı yardımıyla t-testi ve ANCOVA testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, GeoGebra'nın kullanıldığı bilgisayar destekli öğretimin geleneksel öğretime göre öğrenci başarısını daha çok artırdığı saptanmıştır. The aim of this study is to determine the effects of teaching with dynamic geometry software GeoGebra on 11th grade students' achievement in `Exponential and Logarithmic Functions`. In this study, quasi-experimental design was used (pre-post test control group). The study was carried out in the fall term of 2014-2015 academic years with 35 eleventh grade students (18 for experimental group, 17 for control group) in Istanbul city. The experimental group was instructed by means of the computer assisted teaching materials using the `GeoGebra` software, while the control group was instructed by traditional methods. It was also collected experimental groups students' views related to instruction. Achievement tests were administered to both groups as pretest and posttest. Quantitative data were analyzed with SPSS-17.0 packet program using t-test and ANCOVA. Qualitative data were analyzed with descriptive analysis methods. In this study, it was found that computer-based instruction with GeoGebra had more significant effect on students' achievement than traditional instruction.
Collections